söndag, juli 24, 2011

Smått och gott

Idag har jag sovit ut,
skönt efter en helkväll på Gröna Lund 
med fina vänner!
När jag vaknade fick jag en smärre chock 
vårt älskade parasoll hade blåst sönder....
Då fick snöra på mig skorna och gå ut och gå,
för att bli av med lite frustration.
Såg en massa vackra blommor 
som fick mig att lugn igen.
Självklart så är detta INGENTING,
om man jämför med alla hemskheter 
som händer runtom i världen,
som i vårt älskade grannland 
och så väl katastoferna i Afrika...
men man har ändå rätt att få bli ledsen 
för små vardagliga katastrofer i bland va????
Hoppas ni har en fin och njutfull söndag!
Kram
Johanna

31 kommentarer:

  1. Otroligt vackra bilder!
    Klart att man kan bli lessen..för det vardagliga!
    Önskar dej en fortsatt underbar dag..trots parasollen....
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittat min blogg, hoppas du vill vara kvar! Så fina blommsterbilder du har lagt in, helt ljuvliga! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra blommbilder!
    Här stormade det i samband med åskan i går kväll och jag var rädd att mina kallor skulle brytas av i stammarna. Som tur var klarade de sig.
    Synd på ditt vackra parasoll!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Åh nej, ditt fina vita?!
    Hujedamig, vilket väder jag hade igår...idag blåser det ser jag på golfen från Bro Hof.

    kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Hej finaste du! Jag älskar att se alla din fina bilder på din vackra blommor du stöter på överallt.

    Kram och ha det bäst!

    CC

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder på vackra blommor, visst har man rätt i att få bli ledsen för vardagliga katastrofer, hur skulle man annars vara som person?
    ha de Fia

    SvaraRadera
  7. Vilken blomsterprakt! Jättefina bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att du har hälsat på inne hos mig..Här kikar jag in och möts av ett blomsterhav =D
    Visst får även små katastrofer en plats i livet..=D
    Kram Milla/ Motvalls Kärring.

    SvaraRadera
  9. Hej,

    Vad skoj att du hittade till min sida! Javisst är det härligt med pärlor!

    Vilka otroligt vackra bilder på alla blommor! Jag ska fortsätta kika runt lite på din sida för jag såg så många fina foton. Och visst är det väl så, att vackra blommor eller vackra ting överlag kan få en både lugn harmonisk och glad. Jag tror faktiskt det är därför jag gör smycken, man blir ju så lycklig när man får skapa något glittrande och fint! :)

    Och visst måste man få bli irriterad över vardagliga små irritationsmoment trots allt hemskt som hänt. Livet går ju vidare ändå, om än med eftertanke hur bra man faktiskt har det.


    Ha en fin dag!
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  10. Ja det händer saker som gör en ledsen, både stora och små. Men det finns så mycket att vara tacksam över, som blommorna och oj att du vågade vara där med geparderna! Se det skulle jag aldrig ha vågat! ♥

    SvaraRadera
  11. Vilken fin bröllopsbild på dig! Önskar dig en forts fin dag. Kära hälsn. Sg

    SvaraRadera
  12. Gud, vilka vackra bilder och så många fina blommor. Visst är det hemskt allt som händer runt om i världen, har lite svårt att ta in det som har hänt i Oslo. Hur en människa kan vara så grym och ond att han måste beröva så många liv?? Ofattbart!!
    Önskar dig en mysig söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Å jag älsakade ditt parasoll ju, så jag blir också ledsen. Det var såå fint. Går det inte att fixa???
    Hoppas det!!
    Kramkram PÅ dig!! NEttan

    SvaraRadera
  14. Klart man får det gumman. Vilka vackra blomsterbilder, underbara. Ha de så gott...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  15. Härliga blommor!
    Ha en fin söndagskväll,Kram

    SvaraRadera
  16. Vad kul att du tittade in hos mig. Visst får man bli ledsen över sina egna små katastrofer - det måste man få bli

    SvaraRadera
  17. Självklart får man det! Det måste man.

    Önskar dig en fin kväll!

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  18. Såklart man får bli ledsen, även för de små detaljerna i livet! Skulle också bli ledsen om vårt fina parasoll blåst sönder....Underbart vackra blommor du har fotat!! De får en faktiskt på bättre humör, eller hur!!
    Kramis, Marita

    SvaraRadera
  19. Hej vännen åh vad jag mår bra av dina vackra blombilder i dag! Så klart får man bli ledsen för "småsaker" alla känslor får man känna:) stor kram från Maria

    SvaraRadera
  20. Klart att man har. Mycket fina blomster som du såg på din lilla vandringstur.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  21. Vackra blommor!

    Förstår hur du känner... visst är det tragiskt i välden! Förstår också din trötthet och ledsamma känlsa för ditt..

    Ha det fint!


    Maliin

    SvaraRadera
  22. Jättefina bilder som alltid gumman! Tråkigt med erat fina parasoll....Kram Linda

    SvaraRadera
  23. Underbara bilder.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  24. Vackra blomsterbilder som du visar.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  25. Jaa man har rätt att bli ledsen för såna ting oxå även om det händer mycket hemskheter i världen! Det va inga dåliga blommor du hittade! Är det dina egna blommor i trädgår'n tro? Ha en bra vecka som kommer...Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  26. Dina blommor visar att det finns vackert där ute även om det just nu är svårt att fatta med allt det som pågår i Norge....
    Hoppas din söndag är fin ändå!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  27. Ja visst känns vissa saker futtiga, man nästan skäms. Men vi kan bara vara människor. Med stora och små problem.

    Stor Kram <3

    SvaraRadera
  28. Vackra blomster.....

    SvaraRadera
  29. Det är klart att man måste få bli ledsen över småsaker i sin vardag. Men jag förstår vad du menar. Man vågar knappt skriva om något annat, med risk för att verka känslokall. Men det innebär ju inte att man bryr sig mindre....

    Stora KRAMAR till dig!!

    SvaraRadera
  30. Kan behövas lite blomster för att bli på bättre humör ibland:)

    Tack för hälsningen hos mig!

    Ha en finfin tisdagkväll,
    Rebecca

    SvaraRadera
  31. Tack snälla,,mycket vackert här med underbara blommor..Kram

    SvaraRadera