måndag, juli 04, 2011

Oemotståndligt porslin

I dag köpte jag en underbar tekopp 
i vitt porslin från
 ”Olsson och Jensen” 
Man måste ju börja någonstans :D 
Så nu sitter jag uppkrupen i soffan 
med en väldigt stor härlig kopp te!
 Koppen är underbar 
med sitt JÄTTE stora öra!
Lite oskarp bild,
men här ser man mönstret bättre.
Snyggast är det att blanda de olika tallrikarna 
för att få mer liv till dukningen...
Skulle gärna vilja ha 
den här ljuvliga serien....
Bilder är i från Olsson och Jensen hemsida.
http://www.olssonjensen.com/saker.php
Hoppas att ni har haft en fin start på veckan!
Johanna

40 kommentarer:

  1. Verkligen romantisk kopp. Kul att samla på servis.

    SvaraRadera
  2. Helt ljuvlig tekopp !Och otroligt vackra fat !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Såå otroligt vacker te-kopp..och vilka fat!!
    Skulle kunna tänka mej precis sådana kaffekoppar!
    Ha en fortsatt skön kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Så fint! Och så väldigt 'Johanna'! :)
    Ha det så mysigt med ditt te.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Härligt och fint porslin!
    Fin form med den vågiga kanten.

    Kram o ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  6. Fantastisk vacker kaffeservis måste kika in på deras hemsida...

    Kram/M

    SvaraRadera
  7. Hej underbara Johanna=)
    Hoppas att allt är bra med dig=)?
    Vilka underbara koppar =) Kommer gärna hem till dig på en kopp te ;)
    Hoppas att du är rädd om dig tills vi hörs nästa gång kram Tina

    SvaraRadera
  8. LJUVLIG kopp kram avis i Hjo

    SvaraRadera
  9. Underbar kopp!!! Skulle också vilja ha den serien, så vacker!
    Ha det gott!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  10. Så fine og romantiske kopper og fat! Likte!
    Klem Tonje

    SvaraRadera
  11. Underbar kopp, förstår verkligen om du är nöjd med ditt köp!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  12. VIlken ljuvligt söt kopp! Förstår att du vill ha denna servis, me too :)

    Wow, säger jag! Vilket kul, trevlig och välordnat bröllop ni ser ut att ha varit på. Underbart när brudparet verkligen lagt sin själ i att få till det och sen att det lyckas!

    Ha nu en skön måndagkväll

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  13. Hej Johanna!
    Ja visst är det et ljuvligt poslin!
    Allsången var på 4:an. Lotta på Liseberg och imorgon är det Skansen.

    Allt gott till dig!
    Maria

    SvaraRadera
  14. ja förstår dig det är ju så vackert:) Tänk att få duka en middag med det porslinet. Vill också ha!!!;)
    Kramkram / Nettan

    SvaraRadera
  15. Hej Johanna,

    vilken vacker kopp. Tallrikarna med sånt fantastiskt mönster är tidlösa!

    Kika gärna in hos mig.
    Mvh
    Nelya

    SvaraRadera
  16. Åh helt fantastiskt fin kopp! teet måste smaka extra bra i en sån kopp! Ja lime är riktigt somrigt! Kram

    SvaraRadera
  17. Kan bara hålla med dig om att hela den där porslinsserien är jättefin! Gott att unna sig lite nytt ibland.
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  18. Tack för din fina hälsning hos mig. Kul nu hittade jag din fina blogg och dina fina bilder.
    kram J

    SvaraRadera
  19. Det är örat som gör hela koppen, jättefin.

    Bröllopet läste jag precis om också. Va roligt med något helt annorlunda. Det låter helt fantastiskt när du beskriver det.

    SvaraRadera
  20. vilket härligt porslin!!jag är lite av ett porslins freak!!det är bara skåpen som sätter stopp för mig, dom måste ju kunna stängas..kram

    SvaraRadera
  21. Ujuj vad fint, så romantiskt porslin! Bra köp tycker jag. Ha en fin tisdag Johanna! KRAM frida

    SvaraRadera
  22. underbart att du unnade dej och började någonstans... jag har sneglat på det porslinet vid inköpenälskar olson och jensens monter på mässan =)

    SvaraRadera
  23. Vilken underbar kopp!!! Ja den där serien är ju heeeelt ljuvlig! Jag har också spanat in den och dreglat :)

    Önskar dig en finfin tisdag!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  24. Så fint...och det stora örat är ju super....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  25. Så ljuvlig!! Jag har med en stor kärlek till stora tekoppar.. Vilket bröllop du var på!! Så himla fräsigt! Ni måste haft det jätte trevligt där..

    Kram mia

    SvaraRadera
  26. Oooootlogt fint porslin! Jag drabbades av en släng av förälskelse. Superfint! :)

    Jag önskar dig en fin tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  27. Underbar, blir lite mer njutbart drickande med vacker kopp!

    kram Mia

    SvaraRadera
  28. Hej
    Har sett det porslinet i en butik här och det är så fint!!
    härligt att dricka från en ljuvlig kopp.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  29. Detta porslin är ljuvligt! Ålskar det verkligen! Man måste ju börja nånstans så det är väl bara att börja spara...;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  30. Vilket härligt bröllop ni varit på!

    Förstår att du är glad för din kopp;-) Det är en underbart vacker serie! Det enda jag funderar över med den serien är varför tallrikarna är så helt platta...känns som maten skulle trilla av:-/ Men vackert är det!

    Ha en fin dag!
    A

    SvaraRadera
  31. Oj vilka underbara vackra! Antar att de inte är billigast i stan så ja, man måste ju börja någonstans...!

    Må så gott, kram Therese

    SvaraRadera
  32. Koppen ser helt fantastiskt ut! Spetstallrikarna under har jag ett par stycken.Jättefina de också!
    Ha en njutbar dag!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  33. Olsson & Jensen har så mycket fina saker! Jag köpte själv ett par ljusstakar därifrån som jag älskar! Och har några kuddar också. Lycka till med samlingen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  34. Jag önskar mig också en fin vit kaffeservis med härliga mönster.
    För mig är det viktigt att kopparna är sköna att hålla, dricka ur och se på.
    En svår kombination, som du nu verkar ha hittat.
    Min vecka är fullbokad, men solen skiner, så det är ok.

    Ha det bra!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  35. Superfint porslin! Härlig kopp!
    Det är viktigt vad man dricker i för kopp. Det gör halva smaken!

    Tack för dina fina kommentarer hos mig. Jag blir så glad av dina kommentarer. Du är så gullig och man blir bara glad av att se att kommentaren kommer från söt du.

    Stora kramar CC

    SvaraRadera
  36. Ja, oj vilket härligt porslin! Det skulle man ju inte tacka nej till.

    SvaraRadera
  37. åhhhhh så fint!!!! Tack för tipset. Kram Milla

    SvaraRadera
  38. wow den du den var rejäl- vilket härligt öra! kram lotten

    SvaraRadera