torsdag, juli 28, 2011

Möt regnet med ett leende

Det är ju ingen svensk sommar utan regn- eller?
i morgon ska ialla fall vi här i Stockholm
 få lite regn- för det har de lovat!
Då tänkte jag promenera
 till jobbet under ett av dessa bedårande paraplyer....

turkost enfärgat 
eller i annan läcker färg hittar du här
Jag har till och med tänkt på hunden;)
 detta "hundparaply" finns för små hundar, 
och det går att fästa kopplet 
inuti det ut-och-in-vända paraplyet! 
Hittad här:
Sista dödsrycket på temat paraplyer… 
Om man gillar formen av ett paraply 
kan man plantera ett levande paraply i sin trädgård, 
det kan bli otroligt vackert!
Vad man ska ha på fötterna?
Läs mitt inlägg om gummistövlar
 och få inspiration här:
Johanna

17 kommentarer:

  1. åh, så fina paraplyn....
    skulle gärna vilja trippa runt i regnet med ett av dessa i handen. Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga paraplyer, riktigt fina :)
    Önskar dig en trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Such lovely umbrellas, but I want to have summer!

    And it has to rain in the night!!!!

    Salut!
    Franka

    SvaraRadera
  4. Hihi, helt rätt att göra det bästa av regnet! Gillade det första blom-paraplyet! Och det till hunden är ju bara för roligt :D

    Visst är det mysigt att komma hem. Jag ooooade rätt mycket och killen bara skrattade åt mig.

    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Så fina, och kul att läsa ditt inlägg om alla regnstövlar också. Kram Mia

    SvaraRadera
  6. : )

    her er det KJEMPEVARMT om dagen!
    sommeren kom omsider, sent men godt...

    klem

    SvaraRadera
  7. Nämen vilka underbara paraflax...inte fel alls.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Hahaha, de där plastbubblorna kommer jag ihåg - från mitten av 70-talet. De var smarta för man drog ner hela härligheten långt över axlarna och hade full sikt i a f.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  9. Coola paraplyer, gillar speciellt detta till hundar
    det vore något att ha till mina två.

    Godnatt//Åsa

    SvaraRadera
  10. Det för hunder är ju dökul ju! hahaha faan vad folk skulle glo alltså....Kram Tina

    SvaraRadera
  11. Coola, men jag är nog ändå för feg och vill inte synas, så jag tar ett enfärgat! / linn

    SvaraRadera
  12. Underbara paraplyn!

    Ha en trevlig helg!

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  13. Vilka fina! Dessa hade definitivt förgyllt de regniga dagarna - men just nu så sparar jag de hellre till hösten. Nu kan jag på min höjd tänka mig ett parasoll!! :)

    SvaraRadera
  14. Åh! Jag vill också ha ett finfint paraply! Kanske man borde skaffa ett till unge Emil också, för han är lite kinkig med regn och rusk..! ;-)

    SvaraRadera
  15. Åh, vilka härliga paraplyer! Jag skulle inte ha något emot att strosa runt med det svarta när det regnar.
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  16. Underbara...Klart man skall ha ett roligt paraply..Jag har ett jag köpte på Ikea som ser ut som en nyckelpiga,rött med svarta prickar och två spröt som sticker upp..Ha ha min sambo skäms,men oj så många som sagt,,vilket härligt paraply :) så har man gjort någon glad

    SvaraRadera