lördag, juli 16, 2011

Rosendals trädgård

Har ni varit i denna underbara trädgård?
Om inte så bör ni ta en utflykt hit,
den ligger väldigt naturskönt
på Djurgården här i Stockholm.
Här får ni er en liten titt.
Så mycket vackert för ögonen...
Om man vill äta här så har de ett 
 cafe, med mackor och sallader.
Men min favorit är att ta med 
 sig sin egen picknick 
och sitta här på utställda bord...
eller på en filt i äppellunden.....
Så härligt att gå omkring här och dofta på allt,
som på detta hav av lavendel.....
Eller titta ut genom de snygga fönstren;)

Shoppa kan man minsann oxå göra,
här säljs det plantor, krukor, örter mm
I deras butik, 
säljer de...
goda kakor...
snygga grejer...
och egenodlat...
Hoppas er lördag har varit toppen!




Johanna

41 kommentarer:

  1. Såå mysigt!!
    Har ofta funderat på vart det ligger.
    Har nämligen en bok som heter Rosendals, Trädgårdscafé. En underbar bok...med massor av härliga recept!
    Ha en fortsatt härlig lördag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Det ser helt underbart ut där. Tack för tipset !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt att få vandra omkring där kan jag tänka. Så mycket att se, känna och dofta på. Underbara bilder.Ha en skön lördagskväll..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart ställe! Jag har varit i deras restaurang någon gång för länge sedan men inte i trädgården. Vad härligt att du visar så fint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Jag får planera in ett besök nästa gång jag är i den staden :)

    SvaraRadera
  6. Oj vad mycket fint där var att titta på ! Nä, jag har inte vart där... ännu... ; )

    KRAM på dig vännen !

    SvaraRadera
  7. Ja där är det en dröm att bara flanera runt och njuta...förstår att du hade det njutfullt...
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart ställe med massor av inspiration. Tack för kommentaren på min blogg så jag hittade till din vackra blogg. Kram

    SvaraRadera
  9. Trädgården är fantastisk, vilken inspirationskälla. Ska nog ta mig en titt där någongång.

    SvaraRadera
  10. Oj så mycket vackert! Jag har aldrig varit där men efter att ha sett alla dina vackra bilder ska jag aboslut försöka ta mig dit någon gång. Gärna med en liten picknick korg. Kram

    SvaraRadera
  11. Oj vad fint!! Dit måste jag helt klart åka!! Jag brukar njuta av Wiis trädgårdar i Ockelbo...det känns som de är lika fulla av inspiration!
    kramm, Marita

    SvaraRadera
  12. Riktig njutning för bl.a ögon!

    SvaraRadera
  13. Tack för tipset!! Lagom avstånd för en helgtripp.
    Kram

    SvaraRadera
  14. mysigt, ska till Stockholm om 2 veckor får hoppas att resten av familjen går att mutas=) kram och tack för besöket på min blogg.

    SvaraRadera
  15. Mysigt det ser ut. Har ju inte varit där men det är ett ställe som står på besöka listan.

    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  16. Å så fina bilder, dit skulle jag vilja åka och fånga lite inspiration. Tack för bilderna! Fin blogg du har! Kram Linda

    SvaraRadera
  17. Jo, men där har jag allt varit ett par gånger. Har alltid trivts lika bra, lite dyra saker men mycket inspiration.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  18. Sötaste bloggerskan på nätet. Vad söt du är. Så många ljuvliga bilder du bjuder på idag. Om man inte har varit där innan detta inlägg så har du just bjudit oss på ett underbart besök där nu;)! "SÖTNOS"

    ÅÅÅ vi åket till Stockholm om ca en vecka och då skall vi besöka detta ljuvliga ställe!

    Stora kramar CC

    SvaraRadera
  19. Ett av mina favoritställen oxå!

    God fortsättning på helgen.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  20. Det ser fantastiskt fint ut med alla blommor:) Jag har aldrig varit där, men en vacker dag kanske även jag kommer dit;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  21. Härligt ställe, Tack för tipset!

    SvaraRadera
  22. Ser ju bara så fint ut på dina bilder, så klart man vill dit efter detta. Kram Lisa

    SvaraRadera
  23. Åh, vad fint! Vi var där i påskas och då var det inte lika blommande och vackert! Men det var i alla fall kul att se stället eftersom jag älskar kokboken....

    SvaraRadera
  24. Ser helt underbart ut, så mycket trädgårdsinspiration, härligt!! Kram Paula

    SvaraRadera
  25. Vilken underbar plats, ett riktigt litet paradis! Tack snälla för tipset och tack för titten hos mig! Kram Maria

    SvaraRadera
  26. Härlig inspiration:)) Tack!!

    kram kråke

    SvaraRadera
  27. Tack för den fina kommentaren :)
    Oj, vad fint det var här! Och vilken bra idé, det ska jag verkligen göra nu när jag har semester. Behöver idéer var man kan åka på picknick.
    Ha det så bra, kram Jenny

    SvaraRadera
  28. Så länge sedan jag var i Sthlm, absolut dags för en besök snart. Och Rosendahls trädgård gillar jag mycket!

    SvaraRadera
  29. Det var flera år sedan, men jag minns den dagen ännu, så mysigt där!!

    KRAM

    SvaraRadera
  30. Oj, vad härligt det ser ut! har inte varit där så jag bockar och bugar för tipset!

    Kram, kram

    SvaraRadera
  31. Så fint det ser ut, härligt att de säljer det de odlar också. Tack för tipset. Malin

    SvaraRadera
  32. Å så fint det ser ut. Har aldrig varit där men nu är den med på listan! Ha en härlig kväll! kram från oss

    SvaraRadera
  33. Hej Johanna!
    Visst är det fint på Rosendahls trädgårdar. Vi brukar försöka hinna med ett besök där varje år. Nu känner jag att vi måste åka dit nästa vecka när vi planerar ett besök i huvudstaden. Jag har också hört att utställningen på Valdermarsudde av Lars Wallin ska vara så fin med alla hans designade klänningar.
    Må så gott och ha en fin söndag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  34. Nej jag har faktiskt aldrig varit där men planerar att släpa med maken dit under semestern, efter att ha sett dina vackra bilder blir jag ännu mer övertygad om att jag måste besöka Rosendal

    SvaraRadera
  35. Hej Johanna! Kul att du lämnade en kommentar hos mig. Hur hittade du min blogg? Vilka fina bilder du har att visa. Jag tycker ju om blommor så jag har nog kommit rätt, eller, du har visat vägen till dig. Tack. Ha det gott/ Monika

    SvaraRadera
  36. Visst är det toppen?!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  37. Oj vad vackra bilder:) Tack för inspirationen!:)

    Kram M

    SvaraRadera
  38. Där var det vackert! Har tyvärr aldrig varit där!

    SvaraRadera
  39. Vågar knappt berätta men jag har ännu inte varit där... :) Ligger HÖGT upp på önskelistan. Och ännu mera nu efter ditt fina inlägg. Kram, kram

    SvaraRadera
  40. Åh vad härligt det ser ut! Måste absolut åka dit nästa gång vi är i Stockholm. Har fått det rekommenderat tidigare, men faktiskt inte varit där än.

    SvaraRadera