söndag, juli 17, 2011

Decoupage pyssel...

Jag tycker att det är så himla kul att pyssla
 och förändra saker med decoupage.
Här har jag förändrat en tråkig skrivbok,
med lite, vitfärg, textutklipp från en bok,
 frimärken, en bit karta, svart färgtryck,
och som grädde på moset ett fint tygband, 
med de vackra orden
"TRO, HOPP, KÄRLEK"
För att få lite mera inspiration,
vad jag kan göra med andra saker
köpte jag två böcker
i detta roliga ämne:)
Nu är frågan om jag ska ge mig på min
nya kalender....
Tidigare har jag gett mig på blomkrukor,
ramar, bokmärken, påsk och julpynt.
Har ni förändrat något med decoupage?
Kram
Johanna

36 kommentarer:

  1. Oooo ja! Jag är helt frälst i decoupage!! Det är ju så otroligt roligt! Jag har gjort på ljuskoppar, canvastavlor, askar....nu ska jag börja piffa spelramar och knoppbrädor!
    kram, Marita

    SvaraRadera
  2. Jag har tänkt ta itu med ett gammalt och fult skåp och lägga på decoupage. Få se hur det kommer att lyckas...

    Ha en fin söndag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  3. Jag har tänkt ta itu med ett gammalt och fult skåp och lägga på decoupage. Få se hur det kommer att lyckas...

    Ha en fin söndag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  4. Varje gång jag ser decoupage tänker jag att jag måste prova på det, - det ser så himla läckert ut! Fiffigt att det finns böcker med inspiration, kanske i den änden jag ska börja. Du har verkligen "fått kläm" på det, iallafall!
    Önskar dig en fin söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Hej underbara Johanna =)
    Gud vad mysigt pyssel =) Åh jag blir också jätte sugen på att pyssla lite nu. Synd att vi två bor en bit ifrån varandra ;) Annars hade jag kommit hem till dig direkt =)
    Hoppas att allt är bra med dig ?
    Många härliga hälsningar Tina

    SvaraRadera
  6. Men så jättefin den blev, jag gillar din decoupagade bok, så fin!! Jag har aldrig provat och göra sånt, är jättedålig på och pyssla. Men målar gör jag gärna.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. ÅÅÅÅ så fint det blev! Jag är ingen pysselmänniska på det viset längre. Jag har varit! Jag har till och med varit delägare i en presentbutik där vi bara sålde saker vi hade pysslat i hop. Fina saker! Men jag har inte riktigt den tiden längre.

    Men jag njuter av att se när andra piffar till saker som du.

    stora kramar CC

    SvaraRadera
  8. Har aldrig testat, har varit på väg men aldrig kommit till skott.
    Boken är jättefin och färgglad!

    kram

    SvaraRadera
  9. Roligt med pyssel. Här öser regnet ner så man kan behöva lite tips :)

    kram

    SvaraRadera
  10. Jag var helt fast i decoupage för några år sedan. Herregud, jag limmade på allt. Blev lite sugen nu igen när jag såg din fina bok.
    Ha en fin söndag vännen!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Japp finns en som gillar de här med. Så roligt att fiffa till saker. Du gör så fint. Jag har precis fiffat en skärm. Tycker absolut du ska ge dig på kalender, spännande..Ha en skön söndag min vän..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  12. Åh, vad roligt med decoupage! :)

    Filmen var helt okej, ingen vavavoom-film, men absolut sevärd. En söt och rolig kärleksfilm, som jag kan rekommendera att hyra när den kommer ut på film!

    Önskar dig en fin söndag!

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  13. Hej Johanna!
    Tack för din kommentar hos mig! :)
    Trevligt med nya gäster! Lite nyfiken på hur du hamnade hos mig.

    Vilken fin bok du gjort! Jag är inte så pysslig längre, det var mer "förr i tiden" :)
    /Pia

    SvaraRadera
  14. Nej, det är inget som jag har testat på. Jag är dålig på att pyssla och greja, tyvärr!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  15. Har aldrig gjort detta, men det du gjort blir jättefint....

    SvaraRadera
  16. Just decopage har jag aldrig provat. Fin anteckningsbok!
    Maria

    SvaraRadera
  17. Nä, jag har aldrig prövat.. Men det ser kul ut! Fin boken blev..

    Kram

    SvaraRadera
  18. Takk Johanna:)
    Decoupage er veldig gøy!
    Klem

    SvaraRadera
  19. Hej! Jag har inte decoupageat nåt, men blir ju jättesugen när jag ser hur fin din skrivbok blev! Tycker absolut du ska ge dej på din kalender! Tack för titten här, tittar gärna in igen!//kram maria

    SvaraRadera
  20. kikar in.nej jag har aldrig pysslat med decupage vad jag vet...
    kika gärna tillbaka..

    SvaraRadera
  21. Här har det decoupageats mycket - fast å den tiden kallades det visst för "Klippa och klistra"! :-D Vad fin din bok blev, men som sagt det är ju alltid kul att få mer inspiration!

    SvaraRadera
  22. Oj, så duktig du är! Jättefint!
    Jo, det har nog hänt att jag gjort något men inte alls på din nivå! Målar ju helst och ibland kombinerar jag lite med collage..!

    Ser också att du varit på Rosendals trädgårdar! Vilka härliga bilder!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  23. Fint! Jag har aldrig provat decoupage, kanske man skulle göra :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  24. Har tänkt flera gånger att jag ska men inte kommit ens så långt att jag köpt grejerna... Men jag ska ;)
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  25. Så fint du har gjort!!!! Du kan då få till och med en tråkig anteckningsbok att se fin ut. Kram lotten

    SvaraRadera
  26. Vad fin den blev Johanna!

    Jag är inte så pysslig av mig men min mamma håller på mycket med decoupage, det blir både tavlor och krukor mm för hennes del:)

    Ha en trevlig kommande vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  27. Så fint, det är väldigt kul att förängra med decoupage:)
    Jag har faktiskt gjort det på STENAR som lackas med båtlack och sedan ligger ute i trädgården:)
    Riktigt fint;)
    HA en skön kväll eller sov gott ,hihi
    Kramkram / Nettan

    SvaraRadera
  28. Precis som du så gillar jag att pyssla med det mesta. Decoupage har jag pysslat lite med, decoupageade in en del av en dörr med ros-servetter, blev ganska bra faktiskt och håller än! Ha det gott kram Marie

    SvaraRadera
  29. Vilket härligt decoupage pyssel, riktigt vackert. Tack för titten inne hos oss nu ska vi botanisera vidare i din blogg;)

    Önskar dig en härlig vecka

    SvaraRadera
  30. Har faktiskt aldrig provat på decoupage, det kanske man skulle göra. Vad fin din bok blev! Kram på dig!

    SvaraRadera
  31. Ja faktiskt en gång för måååånga år sedan i samband med en tävling som IKEA hade, Jag gjorde om en av deras möbler med hjälp av decopage och vann andra pris!

    SvaraRadera
  32. Decoupage är jätteroligt. Fixade till två krukor för ett litet tag sedan. Hur kul som helst.

    SvaraRadera
  33. Åh, så fint du har gjort! Mycket trevligt att kika på här på din blogg som jag aldrig besökt innan! Tycker också om att gå på loppis och pyssla!

    Ja, läs Sommarboken, den är helt underbar som sagt!

    Återkommer!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  34. Jag måste ärligt svara nej. Ändå har jag varit så sugen på att testa, men är lite feg....
    Fast jag skulle ju vilja!

    SvaraRadera