söndag, juli 17, 2011

Loppistavlor

Idag blev det en shoppingdag,
det gillar jag med att bo i storsaden
här är allt öppet jämt;)
Vi är på jakt efter en tvbänk,
jag vet ju såklart vad jag vill ha,
men affärerna har den inte....
Nåväl den som söker hon finner,
har ju bara letat i ett år,
och tvn står så bra på golvet sååå.
Efter en heldags shopping,
så var vi ganska möra.
Så det känndes underbart att sätta
sig på restaurang och äta en god middag.
Efter den blev det bio,
min man valde så så vidare bra var den inte;)
Men en mysig dag- det blev det!
När mina föräldrar var här 
och hälsade på förra helgen, 
så hade dem med sig två av 
mina gamla loppisfynd
Jag älskar gamla ramar!
Nu är planen 
att de ska komma upp här i lägenheten,
Problemet är bara 
att jag inte vet vad jag ska ha i dem....


Har ni några förslag?
Johanna

19 kommentarer:

  1. Hej vännen,

    Till och börja med vill jag tacka för dina alltid så fina kommentarer hos mig! Jag blir verkligen jätteglad för att du tar dig tiden att lämna några rader ♥.

    Nu har jag kikat runt på din fina sida här länge, jättefin blogg du har - jag kikar gärna in snart igen!

    Lycka till med fina ramarna :)
    Kram/Jes

    SvaraRadera
  2. Jättefina, du kommer nog på något. kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Åh , Just vad jag nu längtar efter en dag på stan med shopping och lite god mat.Bänken lär dyka upp när du minst anar det.
    Kram tillbaks / Carina

    SvaraRadera
  4. Shoppingdar är alltid roligt :)
    Du tar ju så fina foton. Varför inte sätta in några av dem i dina ramar!
    Ha en fin dag. Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Vilken fin skrivbok du har gjort ! Den är så vacker.

    Ramar gillar jag också och det finns massor att sätta i dem: bilder. foton, målningar. Fast frågan är ju förstås på vad ? :)

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  6. Jag tycker som Kicki. Finns inget finare än ett proffsigt foto bakom ram!

    SvaraRadera
  7. Shoppingdagar behöver man verkligen ibland! Fina gamla ramar- instämmer med ovanstående- varför inte rama in några av dina foton?
    Vad roligt det är att vi hittat varann i bloggvärlden!
    /Kram

    SvaraRadera
  8. Vackra ramar!

    Vilken film blev det, så jag vet vad jag bör undvika...? ;)

    Själva hade vi filmtajm här hemma i regnet och hyrde "I rymden finns inga känslor" och det var en helt underbar film!

    SvaraRadera
  9. Så kul att se att vi håller på med samma pyssel :) I mina ramar har jag bland annat använt några gamla alster som barnen gjort och även en skiss jag fått i gåva. När jag fixade i sonens lya använde jag en jättefin bild ur en almanacka, kanske du har några gamla sådana på lager?

    Måndagskramiz aka

    SvaraRadera
  10. Så fin din skrivbok blev!

    Lät som en mysig dag.
    Hoppas att du hittar din tv-bänk, vissa saker kan man få leta i en evighet efter=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Jag älskar också gamla ramar. De är så vackra!

    Kan du inte sätta in något av era underbara foton från ert bröllop?

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  12. Vad härligt med en shopping dag, jag ska banne mig ha det nästa vecka, då lönen har kommit..Sååå fina ramar !!
    ha det gott
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  13. Kul med en shoppingdag då det är trist väder. Gör en fin tavla med något av dina foton. Snygga Decoupageböcker du har gjort.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  14. Duktiga och söta du kommer nog på något!!

    ´Härligt med en shoppingdag. Ibland är det skönt med lite sämre väder då man kan gå i affärer eller kolla på film med gott samvete:)!

    önskar dig en fin dag, fina du!

    kram CC

    SvaraRadera
  15. ja du vännen det där löser sig;) Vilken härlig dag ni hade, köpte du något? Kram Marie

    SvaraRadera
  16. Svårt det där med tv bänk, jag letar oxå efter en. Lycka till!

    SvaraRadera
  17. Saker och ting brukar falla på sin plats... Tror det tog två år innan vi hittade en tapet till dotterns rum... med andra ord: tv-bänken finns där... Lycka till i jakten:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  18. Hejsan och tack för titten hos mig, vilken fin skrivbok du pysslat ihop.
    Och de fina ramarna hittar du säkert på nåt fint till
    Ha en härlig vecka
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  19. Tack för tipsen alla söta. Jo jag shoppade lite smått som ni kan se på dagens inlägg....Kram Johanna

    SvaraRadera