torsdag, juli 07, 2011

Liten glimt av solen....

Tro mig om jag säger att det har
varit varmt här i Stockholm idag!
Jag har dock inte varit ute och njutit 
av det fina vädret- alls.
För jag har nämligen haft min köksdag på jobbet, 
vilket innebär att jag lagar mat 
till alla dvs ca 20 personer.
Stå i ett kök, med diskmaskinen och två ugnar på
i värmen- det är svettigt.....
Men efter jobbet fick jag lite sol,
när jag tog en skön
 promenad hem. 
Nu hade jag gärna greppat badkläderna och 
slängt mig i sjön,
men mina kära föräldrar kommer
i morgon och ska sova över här.
Så nu går jag på mitt nästa pass- städpasset- phuu...
Först gör man det tråkiga sen njuter man- eller?
Hoppas ni har haft en underbar dag och
fått njuta av det fina vädret!
Tar gärna emot tips på bra städmusik. 
Kram


Johanna

15 kommentarer:

  1. Förstår att det varit svettigt..låter så!
    Här har det varit mulet..grått..regn hela dagen..:( men varmt iaf.
    Ja du..tänk att det alltid skall vara en massa måsten!
    Men ändå...låter trevligt med besök av föräldrarna!
    Njut så gott du kan och ha en fortsatt härlig städkväll...)
    Kram Annika

    Ps...fina bilder..som alltid!!!

    SvaraRadera
  2. Försök njut trots alla måsten!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Jisses, det måste ha varit varmt där i köket. Städpass låter varmt det med..du får bada så mycket du kommer åt.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej
    här har städats en vecka och nu är allt kliniskt rent så skönt...
    härliga bilder du visar och hoppas du fick något bra att städa till..
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka superfina sommarbilder.

    Åh vilken hård dag i sommarvärmen!
    Hoppas du får njuta imorgon med dina
    föräldrar!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Är det en nyponros och en shersmin som du har fotograferat så fint?

    Ha det gott!
    /Ruben

    PS Hoppas maten smakade.

    SvaraRadera
  8. Visst är det tråkigt med alla måsten, här hemma är jag efter med allt för jag vill verkligen inte vara inne haha! :)
    Jag brukar bara sätta på radion och hoppas på det bästa- alltid nått trallvänligt som man kan sjunga med i hihi
    Soliga kramar Helena

    SvaraRadera
  9. Vilka fullkomligt underbara sommarbilder! Simskolan är t o m med! Härligt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Oj, det var inte dåligt att ni lagar mat till så många!

    Vilka fina blommor du visar. Det är så vansinnigt vackert ute just nu!

    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  11. Åh. Fy, det lät riktigt svettigt!

    Kul att du gillade mitt ett foto i timmen inlägg. Det lär bli fler såna! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Hei!Flink du er!!! Og flotte bilder!

    Ønsker deg en fin fredag og helg:)
    Klemmer

    SvaraRadera
  13. Hei!

    Tusen takk for fine ord inne hos meg! Setter jeg stor pris på :)

    Flinkis som lager mat til 20 med kidsa på armen :)

    God helg!
    -Amalie

    SvaraRadera
  14. Vilka soliga bilder du bjuder på!!! Hoppas det gick bra med städandet! Kram Malin

    SvaraRadera
  15. man får vara glad för de glimtar man får;) dina fina bilder lyser alltid upp. Kram Nina

    SvaraRadera