söndag, juli 03, 2011

50-tals bröllop!

Det är inte utan att man är lite trött idag
 efter en 14 timmar lång fest igår....
Så här kände jag i natt när jag skulle gå och lägga mig:
"mina fötter värker och bultar, 
men det gör ingenting- för vi har haft det skitkul"
Våra älskade vänner Kim och Andreas 
blev man och hustru igår.
De vigde sig utomhus i Vinterviken, 
i underbara 50- talskläder,
här ser ni en skymt av brudklänningen 
som brudens mor hade sytt och var helt makalöst fin!
men som om inte det var nog så
överraskade de oss alla med en 
makalös ingångsmarsch 
med en sång ur musikalen "Hairspray",
här blev alltså bruden inte inledd av sin kära far, utan
de bjöd på en UNDERBAR musikalduett, 
det var så fint så jag började så klart böla direkt....
När vi sen skulle sjunga en psalm fick jag inte fram ett ljud.
Åhh det var så vackert när de stod där
 och sa ja till varandra
och prästen höll ett så fint tal till paret direkt från sitt hjärta!
När vi sen hade vinkat av brudparet, 
som åkte iväg i en fin Cadillac, 
för att fota sig
så fick vi gäster gå på en liten tipspromenad.
När man hade gjort rundan och lämnade in sina svar 
fick man ett litet nöjeskupongshäfte,
sen var det dax för lite lekar i väntan på att brudparet skulle komma tillbaka från sin fotografering.
Här bakom allt det gröna lommiga,
ser ni nöjesfältet till vänster och middagstälet till höger.
Självklart hade brudparet även lagt ner en massa 
energi även här,
de hade målat och byggt upp
 ett litet nöjesfält a`la 50- talet.
Här kunde vi få förfriskningar, 
kasta pil på ballonger,
slå ned spikar och kasta ner burkar.
För varje gren man lyckades med fick man en pins,
som de även hade gjort.....
När brudparet kom tillbaka var det dax för en brudskål 
och sen kunde middag börja.
Här ser ni den härliga bordsplaceringen,
de hade gjort om alla gästernas 
ansikten i särskilt data program,
så att vi alla såg ut som tagna ur en skolbok från 50-talet.
Här ser ni mig
Middagen bestod av en massa god mat, och
en många vackra tal som både ledde till tårar och skratt.
Efter middagen samlades vi vid den 
tillfälligt uppbyggda dansbanan,
här höll brudparet en härlig 50-tals dansuppvisning.
Sen var det dax för oss alla att slänga våra lurviga till livebandet "The Domestic Bumblebees".
Det var verkligen ett engagerat band de hade hittat, 
se själva för här kommer sångaren 
med sin gitarr och lägger sig på marken 
framför oss och kör....
Efter att bandet hade spelat klart, 
blev det bröllopstårta, 
även den var något extra.
Som en grym avslutning på detta 
underbara bröllop förflyttade vi oss 
en bit bort till en gympasal 
och här hade de riggat en "school prom".
Här var det uppdukat med en buffe av chips och godsaker
och drickat låg på kylning i en liten isfylld plastpool.
Fram till 2.30 blev det 50-tals inspirerat disco, 
med ett litet avbrott då brudgummen hade en överraskning till bruden, där han sjöng och uppträdde solo.
Åhh älskade Andreas och Kim 
tack för att vi fick vara med och dela denna dag med er.
Bröllopet var helt magisk, ni lyckades verkligen att få oss alla förflyttade till 50-talet.
Efter ett år av slit och jobb med detta bröllop
så är ni verkligen värda
 en underbar honeymoon på Hawaii.
Kram
Johanna

38 kommentarer:

  1. Neeeej, så trevligt det måste ha varit! Jag gillar de där 50-tals skolbilderna! :-) Och jag förstår gott att du är lite "krasslig" efter en sådan dag...

    Kramar
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  2. Ett riktigt Rock a billy bröllop!
    Så härligt skoj ni ser ut att ha haft, teman är kul.
    Kunde se mig hawaiiskjortan och kattglasögonen på bröllopsresan...gulligt!

    kram!

    SvaraRadera
  3. coolt! jag gillar speciellt bordsplaceringsbilderna!
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Vet inte vad jag ska säga annat än- SÅ HIMLA UNDERBART, COOLT OCH JA, UNDERBART allting!!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Vilket bröllop! så häftigt! hade jag också velat ha :) Tack så hemskt mycket Johanna för alla fina och goa kommentarer hos mig! blir glad i hjärtat!

    SvaraRadera
  6. Förresten.. de råkade inte nämna vilken sida de gjort om bilderna i? det var ju en super rolig idé även på en vanlig middag :)

    SvaraRadera
  7. Hej goa Johanna!

    Åhh vilket underbart bröllop, så kul det låter!

    Vad fint de ordnat det, riktigt coolt med de omgjorda fotona till bordsplaceringen!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart bröllop ni verkar ha varit på vill också gå på 50-tals bröllop : ) sjukt imponerad av alla fina bilder och allt de fixat : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt bröllop! och tack goa Johanna för att du delar med dig av allt vackert till oss!
    Ha det bäst!
    Kramar Carina/Hjo
    kattarsel@live.se
    P.s Lasse ( vår klasskompis) hälsar så gott till dig, vi träffades som hastigast i fredags.

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Vilket härligt tema på ett bröllop! Så skoj ni verkar ha haft!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  11. Vilket bröllop, dom hade arrangerat så bra. Mycket tanke och jobb bakom detta, så roligt och vara gäst där. Jättekul och se dina bilder.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. bröllop är det något särskilt att vara på ...synd att de är så sällan bara ...låter jättekul på festen ..häärliga bilder du visar ..kram jeanette.kallebodalantliv

    SvaraRadera
  13. Men vilket underbart bröllop ni varit på! Visst kan man ha överseende med att fötterna värker om man haft roligt :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Vilket underbart bröllop ni varit på!!
    Förstår att det firades i flera timmar!! Underbart!!
    Önskar dej en fortsatt skön kväll..och när det sedan blir dags...en riktig God natt!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  15. www.yearbookyourself.com här kan ni själva göra om era bilder. Kram Johanna

    SvaraRadera
  16. Oj, vilket bröllop. Så kul att gå på ett bröllop där bröllopsparet lagt ner så mycket jobb på alla detaljer. Kul när det är lite annorlunda tycker jag.

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  17. Wow, vad fint det ser ut. Underbara bilder. Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Vilken fest! vad roligt att få vara med om det. Bröllop är alltid kul och jag önskar att inte alla mina vänner var klara. hahaha

    Jag måste in och kolla hur man gör om korten, så skoj
    Kram Linda

    SvaraRadera
  19. Wow, vilket häftigt bröllop, jättefina bilder!

    Sov så gott!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  20. Låter som ett magiskt bröllop !
    Lade mej som följare ... Så håller jag bättre koll på dej :)
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  21. Å, du milde! Vad jag blev inspirerad... Jag vill också ha ett 50-tals bröllop (om jag nu kan övertala herr P!!).. :)
    Må så gott, kram Evelina

    SvaraRadera
  22. Det ser ut att ha varit ett underbart bröllop! Vad roligt med 50-talsbröllop, så söt du var som 50-talspingla! :)

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  23. Så gøy at det var 50-talls :)) Ser ut som om det var et kjempefint bryllup <3

    SvaraRadera
  24. Wow! Vilket bröllop du har varit på, så otroligt mycket tid dem måste lagt ner på det, Kul! Vet själv hur mycket jobb det är med bröllop.....Hoppas dina vänner får en välförtjänt smekmånad.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  25. Vilket fint bröllop det ser ut att ha varit!!! Coolt med 50-talstema :D

    Ha en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  26. Hej du fina! Vilket underbart bröllop. Fina bilder. Kram Sara

    SvaraRadera
  27. Wow, vilket underbart härligt bröllop! Helt otroligt vackert de har gjort, som en direktleverans från 50-talet:)

    SvaraRadera
  28. Vilket ljuvlig bröllop! Förstår att det var värt det :) Så kul när de gjorde något annorlunda, det gillar jag. Kram Jenny

    SvaraRadera
  29. WOW vilket härligt bröllop ni har varit på...
    Så underbart med 50 tals tema och fullt ut...
    ha en skön måndag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  30. Wow, for et bryllup! Virkelig storslagent virker det som!
    Ha en fin uke!
    Klem

    SvaraRadera
  31. Men vilket bröllop! Och vilken lycka att få vara med på ett sånt. Förstår verkligen att det var en upplevelse och jag har nu fått massa tips ifall jag någongång skulle gifta mig. Kram

    SvaraRadera
  32. Nämen vilket underbart bröllop, förstår att det var en upplevelse för både brudpar och inbjudna! Jag kikar vidare i din blogg sen, tack för kommentaren inne hos mig så jag hittade till dig med ;o)

    SvaraRadera
  33. Men! Vilket sagolikt bröllop! Det måste ju ha varit tidernas upplevelse detta! Tack för att du delar med dig så fint! ♥

    SvaraRadera
  34. Vilket underbart bröllop! Jag förstår att det var en härlig upplevelse att få vara gäst där.
    Va kul det där med att fixa till foton så att dom blir tidsenliga.
    Måste kolla in den adressen.
    Ha en fin sommarvecka nu!
    Kram från Åsa.

    SvaraRadera
  35. Hej Vilka härliga bilder från brölloppet!!!!
    Så roligt ni måste ha haft!
    Fantastiskt fina bilder!
    Ha en ny fin vecka!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  36. Wow, vilket genomtänkt bröllop, kan fatta att det var trevligt!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  37. Vilket häftigt bröllop! Och så annorlunda mot det bröllop som vi var på i fredags. Detta var ett mycket enklare bröllop som hölls nere på stranden, men det var superlyckat och en kanonfest med massor av dans! :)

    SvaraRadera
  38. Du skulle verkligen ha gjort dig på 50-talet gumman;) Kram Malin

    SvaraRadera