tisdag, maj 22, 2012

Problem som har lösningar

I dag ska jag gå till kiropraktorn för första gången,
efter att ha försökt läka och kurera själv sedan i fredags
och fått hjälp att ta mig upp och ner från bla sängen,
och en massa massage av min kära man 
har jag nu fått nog- och ringt till en leg. kiropraktor.
De sa att det låter som en allvarlig låsning mellan
skulderbladen, och att jag behöver gå till en klinik för 
att få hjälp. Och detta skrämmer mig, att knäcka rätt
skrämmer mig, med min otur så knäcker de väl 
fel och jag blir förlamad...
Just nu har jag inget att välja på 
känner jag- för att inte kunna andas,
att behöva knapra citadon 
mot smärtan och inte kunna sitta ner,
och inte kunna sova står jag inte ut med mera
 jag är såååå trött.
Nåväl jag fick en akuttid, 
problemet är nu att jag vet inte hur 
jag ska få på mig kläder, och ta mig dit,
och jag skulle verkligen behöva tvätta håret- så fett...
Wish me luck:)
Kram
Johanna
Tillägg:
Nu är jag hemma, efter scanning och
knäckning, läskigt men såå skönt.
Dock hade jag önskat att hon hade
knäckt mycket mera, 
är ju fortfarande ganska låst;)
Det var helt klart rätt beslut, 
visade sig att jag hade låsningar både i nacken
 och på flera ställen i ryggen, så
jag ska dit på torsdag igen.
Älskar problem som det finns lösningar på;)
Kram igen

20 kommentarer:

  1. Det ska nog gå bra, lycka till!

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Hoppas att du får komma hem smärtfri ikväll!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. oroa dig inte, det kommer gå bra och kännas bättre efteråt. De är duktiga. Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Jag besökte en kiropraktor första gången i vintras. Ingen smärtfriupplevelse men det hjälpte! Hoppas att värken släpper för dig så att du får vila ut någon gång!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det låter som ett klokt beslut.....det brukar bli mycket bättre när man får hjälp av en kiropraktor...( fastän man envisas innnan man tar det där beslutet ;) ) .. kram och hoppas det vänder nu ....Pernilla på piazzan

    SvaraRadera
  6. Usch då det låter inte kul,hoppas det går bra. dom brukar vara duktiga. Lycka till . Kram svärmor

    SvaraRadera
  7. Det lät bra, måste vara en lättnad!!

    kramen

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att du fick en tid och gick dit!
    Kram på dig!
    Jenny

    SvaraRadera
  9. Skönt att ha dig hemma igen, har nu läst ikapp, och som vanligt blivit så berörd av dina ord. Jag önskar dig all lycka i hela världen efter allt du gått/går igenom.

    HOppas du får sova gott i natt och att ryggen känns bättre imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så skönt att det hjälpte dig! Inte konstigt att kroppen uppför sig konstigt (eller rentav helt sunt) med tanke på vad du har varit med om. Och fortfarande bearbetar...

    Kramen

    SvaraRadera
  11. Hejsan!

    Härliga bilder du har på din blogg, speciellt de vackra vid vattnet längre ner på sidan.

    Fyy stackars dig med ryggen, hoppas du blir bättre snart.

    Ha en skön kväll!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  12. Hej! Efter allt du varit med om vore det väl konstigt om kroppen var som vanligt. Vilken tur du hade när du träffade någon som kunde hjälpa dig. Hoppas att du snart känner dig starkare. Varma kramar

    SvaraRadera
  13. Ja ni har rätt, så sa kiropraktorn oxå, att kroppen först förberett sig för en graviditet och sen nu när den avbröts så händer det grejer, och sorgen ger stress, spänningar så det är som sagt inte konstigt att kroppen reagerar..Tack för era stöttande ord. Kram

    SvaraRadera
  14. Skulle oxå behöva en knäckning, var han bra? Vad heter och finns han? Kram

    SvaraRadera
  15. Det var en hon, kommer inte ihåg, just nu ska ta reda på det på torsdag. Kirorpraktorkliniken på Liljeholmstorget. Kram

    SvaraRadera
  16. Inget kul när ryggen krånglar, jag har egen erfarenhet av det där... Skönt att allt gick bra!!!!

    Stöööörsta kraaaaamen aka

    SvaraRadera
  17. vad är scanning kära du?

    SvaraRadera
  18. Men vad du är drabbad- stackars människa!!!! Du förtjänar inte detta fina Johanna. Kram Emma

    SvaraRadera