onsdag, maj 16, 2012

Saknar...

I min tallrikshylla har jag samlat
 en massa vackra och inspirerande böcker, 
gillar att de vackra framsidorna syns,
och inte bara bokryggen.
Tallrikshylla från Nordal.
Tänk vad mycket en bok kan förmedla,
lust, känsla, tips, vackra ord, bilder,
ideer, skönhet, glädje och kunskap,
ja listan kan göras låååång...
Men jag saknar fortfarande en skön läsfotölj,
och en lampa i arbetsrummet, 
nåväl just nu har jag ändå ingen riktig ro till
att sitta och läsa, eller någon inspiration eller
koncentration heller för den delen att sitta och pyssla
eller dra igång ett efterlängtat betongprojekt,
men det hoppas
 jag så småningom kommer tillbaka.
Kram
Johanna

14 kommentarer:

  1. Ojsan så mycket fina böcker!!!
    Hoppas du får en fin Helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  2. Det var en snygg färg på den fina hyllan.:-) Kram

    SvaraRadera
  3. Ja men du, jag sa just till mannen att jag ska bygga en tallrikshylla..vilket sammanträffande! Nu kan jag ju kika på din fina..
    Himla trevligt med böcker i, jag tänkte ha den fylld med blåvitt porslin. Det är ju bara att byta när man känner för det!

    Ha det fint going!

    SvaraRadera
  4. Jättefin hylla! Och inspirationsböcker är ju så härligt!
    Din inspiration kommer tillbaka!<3
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Klart att du kommer tillbaka kramar Diana

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker hylla, härlig färg!
    Och tids nog kommer inspirationen tillbaka, allt har sin tid!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fint det var att ha böckerna i tallrikshyllan! Hopas att din ork och inspiration snart kommer tillbaka. Kram från oss

    SvaraRadera
  8. Vad fint med böckerna i tallrikshyllan! Ett bra tips när man tröttnar på tallrikarna=) Jag känner igen några av bokomslagen, det finns böcker man inte kan vara utan;-)

    Ha en fin Kristihimmelfärdshelg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  9. Åh vilken superfin tallrikshylla - me like a lot!! Har en av böckerna du har där:)) Och jag har nyss suttit och dreglat över din förra inlägg, har sett det förut men det tåls att tittas på igen, jisses så fint!!!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Böcker är verkligen vackert och att ha dem i tallrikshyllan är ju kanon! :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin kväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Åh så vackert och så smart för det är som du säger framsidan på en bok kan förmedla så mycket.

    Ta nu hand om dig

    Kram

    SvaraRadera
  12. Snyggt och inspirerande. Den iden tar jag nog efter! Jag har en underbar läshörna, man hamnar där oavsett om man har tid eller ej så mitt tips är att fixa den och ge dig själv lite lugn och ro.

    KRAM

    SvaraRadera
  13. Hej Johanna
    Jeg har tænkt meget over nogle af de tidligere indlæg, som du skrev. Hvor er du en fantastisk kvinde. Og modig at skrive så ærligt om noget, der er så smerteligt.

    Ideen med tallerkenrækken er rigtig god. Og ja, så ser man ikke kun ryggene på bogen, men fristes måske til at læse lidt mere i bogen.

    God Kr.Himmelfartsdag
    Birgitte

    SvaraRadera
  14. Vad fiffigt att använda en tallrikshylla på det sättet. Fint är det ju också..

    Kram Maidi

    SvaraRadera