måndag, maj 28, 2012

Nytt porslin

I går var det en stor loppis i Hornstull,
en så kalllad återvinningsmarkand, där alla
som bor i området får lov att ställa sig på gatan
och sälja saker som de tröttnat på. 
Vi har själva stått där ett par gånger,
men i går gick jag bara en liten sväng och kikade.
Ett stort överkast från Indien,
 perfekt som picknickfilt,
några vackra roskoppar och en 
rejäl sekatör var några av mina fynd.
Nu ska jag nog ta och diska ur den där 
största koppen från Staffordshire Potters 
och njuta av en kopp te. 
Kram
Johanna

12 kommentarer:

  1. Vilka härliga fynd, så vackra roskoppar! jag var också på loppis igår och fyndade :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina fynd, nu lät jag som ovan bloggis men menar det precis så!
    Koppen är underbar, passar dig perfekt fining!

    kramen

    SvaraRadera
  3. Hur kan man ha tröttnat på den stora roskoppen??? Jättefin! Kram

    SvaraRadera
  4. Roser på kopper = loooove!
    Heldige deg,så kult å finne så mye fint da!!!!nyt teen din :)
    toveklem:)

    SvaraRadera
  5. Vilka fina fynd, älskar kopparna :) kramar Diana

    SvaraRadera
  6. Vackra fynd, alltid härligt med loppis! En sån sekatör har jag med, jättebra för grova grenar!
    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. En kopp te, det gör du rätt i! Fina fynd!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka fynd - stora roskoppen var ju helt ljuvlig!

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra koppar. Tänk, för några år sedan gillade jag inte alls rosmönster. Men man kan ju ändra sig. Och gör det. Ofta :)

    Kramen

    SvaraRadera
  10. Kul med spontanloppis och fynd. Jag hoppas också på fynd till helgen ;o)
    Gillar dina rosenkoppar :O)

    Ha en gosig tisdag!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera