lördag, maj 26, 2012

Att skylla på blomsterpraktikanten...

Vågar ni säga ifrån när ni är på restaurang, 
och maten inte är bra?
eller om en vara är dålig/ fel? Det gör jag.....
Ja men vad tusan, har man betalt 
för en tjänst eller vara så ska man
väl vara nöjd som kund? På restaurang 
har det hänt några gånger,
inte sitter jag där och tuggar segt kött 
eller torr kyckling.
Jag tycker att det är lite obekvämt
 men jag känner ändå att man
ska göra det, jag sitter inte och säger 
att det smakar gott om det
inte gör det, hur ska de då kunna bättra sig?
I onsdags kom det ett blomsterbud till min man,
 eftersom våra föräldrar och släkt
 bor så långt borta så är de gulliga och skickar blomsterbud
till oss vid speciella högtider;) Så till saken, 
i onsdags kom så ett bud,
och när jag öppnade så blev jag helt besviken, 
det var en bukett med kvistrosor, 
luktärtor och en vissen hortensiakvist
 allt såg ut som det hade stått i flera dagar.
Nu hade vi ju fått dessa, men vaddå buketten 
var helt ihoptryckt och halvmosig
detta kunde jag väl inte acceptera????
Jag ringde till blomsterbutiken och förklarade 
hur det var, varpå hon som tog emot 
samtalet direkt gick i försvar och sa 
att det var inte jag som gjorde den 
buketten, det var våran praktikant...
vi skickar ut en ny i morgon vid samma tid.
Oki bra sa jag. Men alltså skylla på praktikanten,
 har inte de anställda ett
ansvar för henne och för vad de levererar? 
Detta var även en av Stockolms
lite finare blomsterbutiker,
skärpning!!!!! 
Så här såg den nya buketten ut,
 viss skillnad va?

Här ser ni dem bredvid varandra

Likaväl som jag tycker att man ska våga säga ifrån
när något är fel, så är jag väldigt noggrann med att
 alltid säga till när jag är nöjd och är
inte sen med att ge beröm!
ska ni veta!

Kram
Johanna

21 kommentarer:

  1. Uselt gjort! Verkligen. Ja visst ska man säga ifrån. Om ingen klagar kommer ju inget att bli bättre. nej jag håller med dig till fullo. Klaga på det som är fel! Ha nu en fin Pingsthelg!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Nu känner du ju mig och jag hade definitivt sagt stopp och belägg.
    Inte ska man väl säga att 'ja, maten smakade bra' på frågan 'det smakade väl bra?, av kypar´n? Nä inte jag iaf..
    Bra gjort!
    (Det var så kul att tjitt tjatta lite idag...)

    KRAAM

    SvaraRadera
  3. Jag är tyvärr dålig på det, försöker dock bli bättre på det...

    SvaraRadera
  4. Jisses, den blomsteraffären verkar inte vara speciellt rädd om sitt rykte. Hur kan man bara skicka iväg något sådant?? Gott att du vågar säga ifrån!

    Ha en fin pingsthelg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Helt rätt Johanna herre gud den första buketten liknade ett dåligt april skämt : ( kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Finaste buketten till finaste Stålros... ;) Kramar
    Ps. Fika snart?

    SvaraRadera
  7. Här kommer mesproppen nr.1
    Har så väldigt svårt att säga något när det är fel,
    fastän jag vet att jag borde...
    Är så fruktansvärt konflikträdd, tror att det i stor
    del beror på det.
    Men här med dina buketter hade nog tom. jag vågat
    hojta till - det är absolut INTE ok att skicka iväg en
    sådan bukett!!!
    Kanske skulle du skriva ut namnet på blomsterbutiken, då hade de nog inte varit alltför roligt för dem...
    Kram åsa

    SvaraRadera
  8. Helt rätt tycker jag! Själv är jag tyvärr lite feg sådär. Vågar inte riktigt. Tror jag får gaska upp mig lite :)

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Klart man ska säga ifrån tycker jag. När jag blev missnöjd hos frissan så vågade jag säga ifrån och fick göra om det.
    Tur att ni fick en så fin bukett till slut!
    Ha en fin helg!
    kram

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag brukar också säga till. Min man försöker allti att dämpa mig dock:) Vilka knäppisar i blomsterbutiken...men buketten blev ju fin tillslut! Kram

    SvaraRadera
  11. Hejja dig som vågar säga ifrån både när något är bra och när något är sämre. Här ska ärligt erkännas att man är lite feg men jag lovar hederligt att försöka bättra mig för som du säger om inte jag säger ifrån hur ska de då kunna veta och kunna göra bättre;)

    Vackra blommor du fick sen i alla fall
    Kram

    SvaraRadera
  12. Helt rätt! Bra gjort! Svärföräldrarna har ju betalat för något helt annat än det du fick första gången! Vad fina blommorna blev till slut :-) Ha en gó lördag! Kram Annelie

    SvaraRadera
  13. Jag är väldigt bra på att säga ifrån :),min man skickar alltid mig...ha en fin lördag söta Johanna kramar i massor Diana

    SvaraRadera
  14. Hej Johanna!

    Klart du gjorde rätt i att ringa butiken, den såg ut som om den hängt på er dörrr i flera timmar och nästan att någon råkat"trampa" på den också...inte så fin med andra ord...!!!
    Men alla kan göra misstag och ni fick ju en ny fin! Det var bra!
    Så blev alla nöjda!

    Trevlig helg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  15. Håller med till fullo! Lite obekvämt men jag försöker alltid vara vänlig, för misstag kan alla göra. Ibland landar det inte så bra men för det mesta är de tacksamma för att jag sagt till. Tex så kom jag hem med isbergssallad som var full med små svarta skalbaggar när jag började bryta loss bladen. Syntes inget utanpå. Ringde direkt och vår lokala ICA-affär blev tacksamma när jag hörde av mig så att de omedelbart kunde ta bort den varan. Inte så roligt att behöva ta emot klagomål från 100 andra salladsköpare! Skumt att skylla på praktikanten. Har hen magiska krafter som gör att blommor vissnar eller!

    SvaraRadera
  16. Jag har blivit bättre på att säga ifrån med åren, kram

    SvaraRadera
  17. Ja usch vad obekväm man känner sig att klaga, men jag håller med, det är ju helt rätt att göra det!!! Vilken himla skillnad på bukett!!!! Vad bra att du fick en ny!

    Stöööörsta lördagskramizen från aka

    SvaraRadera
  18. Vilken skillnad på buketter! Klart man ska säga till, själv är jag nog lite feg ibland...
    Kram

    SvaraRadera
  19. Förstår att du sa ifrån med tanke på hur buketten såg ut. Jag har blivit mycket bättre på att säga ifrån men behöver nog jobba lite mer på det ändå.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  20. Såklart dom skulle skicka en ny, det är en väldig skillnad på dom buketterna.
    Skickar en extra stor kram idag
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  21. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera