torsdag, maj 17, 2012

Kärlek till Norge och min fina vän Malin

Idag är det ingen vanlig dag, 
för det är min fina väns födelsedag 
HURRA HURRA HURRA!!!!
Och inte nog med det grattis till vårt fina
 grannland Norge, och till alla mina 
norska följare, på er dag!
Just nu samlar jag kraft, 
ögonen är igensvullna 
efter de senaste dagarnas gråtande,
jag känner mig inte svag för att jag gråter, 
tvärtom jag har haft sorg innan och jag vet  
vad det gör med en om man stänger in det...
Det är inte bara sorg över att vi mist vår dotter,
 utan sorg över att vi har behövt
föda fram henne, det är inte humant 
att behöva få gå igenom,
det var den värsta dagen i mitt liv!
Jag hoppas verkligen Malin att vi kan ses 
på middag i kväll som vi har sagt,
men vissa dagar/ stunder orkar jag bara inte resa mig....
I veckan var det en kväll som min man var tvungen att
jobba sent och jag kände att jag orkar inte vara ensam
så jag ringde min vän Malin, som om det vore självklart
kom hon över och bara fanns där.
Jag är så glad att jag har så fina vänner,
det är lycka att veta att ni finns där och även
om jag inte alltid orkar svara när ni ringer, så
försvinner ni inte.
De fina blommorna hade Malin
 med sig när hon kom, tack gumman!
Kram
Johanna

30 kommentarer:

  1. Och jag säger kärlek till dig, världens tappraste Johanna ♥
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Det är så tungt att läsa hur du har det. Kan inte med ord beskriva hur ledsen jag är för er skull.
    Styrke-kram

    SvaraRadera
  3. Hallå!
    Ja, det är när det händer sådana här saker som man vet vilka vänner som verkligen är VÄNNER! Gott att höra att de finns där för dig...
    Tänker på dig!
    Stooooor KRAM
    Sofia

    SvaraRadera
  4. Att gråta är bra, att gråta gör en stark och de är bara de starka som klarar av att visa sina känslor. Så skönt att veta att du har vänner omkring dig som finns där för dig känns skönt att veta. Ta nu hand om dig och sörj för det är bra att sörja.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Min söta lilla gumma. Såklart att man gråter efter det där ni fått gå igenom.
    Fy då, säger jag. Hoppas verkligen att du ska få må bättre snart min goa gumma.
    Stor kram från mig
    Stina

    SvaraRadera
  6. Massor med kärlek till dig Johanna! Sån lycka att ha en så fin vän. Klokt av dig att låta tårarna rinna också. Den bästa ventilen av dem alla.

    ♥ Kramar

    SvaraRadera
  7. Takk:) fin dag til deg også:) klem

    SvaraRadera
  8. När något händer så märker man vilka som är ens bästa vänner...

    SvaraRadera
  9. Men fy vad ledsen jag blir för er skull! Men det känns ändå som att du är stark. Stor kram och grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  10. Styrke kramar till dig .. Gråta är läkande .. Visst är det härligt med stöttande vänner .. Kram Jeanette .. Tänker på dig !

    SvaraRadera
  11. Styrke kramar till dig .. Gråta är läkande .. Visst är det härligt med stöttande vänner .. Kram Jeanette .. Tänker på dig !

    SvaraRadera
  12. Styrke kramar till dig .. Gråta är läkande .. Visst är det härligt med stöttande vänner .. Kram Jeanette .. Tänker på dig !

    SvaraRadera
  13. It has been very sad for me to read of your trials these past weeks. I'm glad you have such a good friend to rely on.
    I hope thing for you begin to return to some kind of normalcy and the future will be brighter.

    SvaraRadera
  14. Det är skönt att gråta, bra att du inte stänger det inne.Kärlek till dig fina Johanna och jag önskar så att det ordnar sig för dig och din man och att ni får en liten snart.varma kramar Diana

    SvaraRadera
  15. Många goa klemmer från Norge oxå!!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  16. Underbar vän och underbar bukett! Tänker på dig vännen♥

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  17. Fina vänner är guld värda!!!!

    En stor varm kram till er båda två!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  18. Hej!

    Jag antar att det bara är tid som kan mildra sorgen. Och fina vänner såklart.

    Vilka härliga blommor!

    Kram på dig och tack för de fina orden om mitt nya jobb!

    SvaraRadera
  19. Pöss o Kram på dig... tänker på dig. Kram igen... o igen ;)

    SvaraRadera
  20. Fina fina Johanna ut med sorgen viktigt att få sörja. Tänker på dig fina fina bloggvän! kram Sofia underbart med vänner som förstår!

    SvaraRadera
  21. Takk for hilsen her og på bloggen min på vår nasjonaldag!
    Håper du har kommet deg greit gjennom dagen, Johanna. Du er så tapper, og jeg beundrer ditt mot!

    SvaraRadera
  22. Hej goa Johanna!

    Skickar min allra största kram till dig <3

    Har svårt att läsa om det du skriver, tårarna är nära och känslan kommer tillbaka... Jag upplevde en liknande situation för några år sedan. Ett ultraljud i v 17 visar att barnet dött. En (som jag upplever det) iskall läkare, och total chock för min del. Floder av tårar och ett hjärta som jag aldrig trodde skulle känna lycka igen.
    Men...med tiden kändes det sakta bättre.
    Ja slapp dock föda fram barnet, något som jag är väldigt glad för. De sa att det varit "det bästa" men jag totalvägrade och det funkade med en "skrapning".

    Kärlek,
    Mia

    SvaraRadera
  23. Skönt att höra att du har vänner som stöttar. Vet ju själv hur viktigt det var då vi miste vår son Robin. Utan vännerna vet jag inte hur det hade gått.
    Varma kramar till er

    SvaraRadera
  24. Underbart med fina vänner♡

    Kram åsa

    SvaraRadera
  25. Tack för de vackra och njutbara bilderna på rosorna.
    Ha en underbar dag

    SvaraRadera
  26. En vän kan hjälpa så mycket och din kompis verkar vara en god vän.

    Hoppas att du mår bra idag och att solen skiner på dig.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  27. Svärfar brukade alltid säga att han var tacksam över att kroppen värkte på morgonen, då kände han att han levde..jaja så illa behöver det ju inte vara för oss direkt!
    Fin Malin du har, hoppas du kände dig lite gladare efteråt...

    Kraam o ha en fin fredag trots ryggen!

    SvaraRadera
  28. Nej, det ni gått igenom är verkligen inte humant. Ibland är livet så svårt, det är obeskrivbart. Då får man ta minut för minut och försöka överleva dagen. Jag läste i en bok där det stod "Allting kommer att bli bra till slut. Är det inte bra, så är det inte slut". Jag gillar den tanken. Sänder massor av styrkekramar och kärlek till dig! Stor kram Jenny

    SvaraRadera
  29. Här kommer ett last med kärlek till dig och din käraste ♥

    Eller vet du va, jag öser flera flera last med kärlek till er idag:)♥

    Önskar dig en fin fredag vännen!

    kram ♥CC♥

    Psst! super tack för din fina kommentar inne hos mig idag:) du gör mig glad när jag känner mig som tröttast.

    SvaraRadera
  30. Finaste, finaste, finaste Johanna!
    Kram.
    u.

    SvaraRadera