tisdag, oktober 18, 2011

Varma toner i vardagsrummet

I det stora fönstret hänger ett 
sönderklippt överkast 
jag tyckte att råsidentyget gjorde sig bättre där:)
Och i det andra fönstret bakom soffan 
har vi inga gardiner alls,
bara en bambustång...
Har helt enkelt inte hittat något som passar.
Ja, och sen har vi en pall i fönstret- konstigt?
Nädå bara annorlunda:)
Och tavelväggen- ja den gapar 
fortfarande efter motiv:)
Jag ska blanda citat och foto, och andra bilder
har bara ingen tid eller ork över...
Kaffebönor på det hemgjorda betongbordet.
på tvslåpet står ytterligare ett ljusarrangemang,
 dekorerat med kottar och kastanjer.

Lite varma turkosa kuddar får lysa upp i soffan,
härligt med mycket kuddar.
Ja så här har vi det i vardagsrummet,
just nu:)
Kram
Johanna

31 kommentarer:

  1. Det där med tavelväggen känner jag igen, här är det mycket som är tomt med;)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Jättefint har du det.
    Jag är också utan gardiner just nu för jag har inte hittat det jag vill ha..

    SvaraRadera
  3. Fint att blanda turkost med det bruna. Och vad gäller tavelväggen så är det väl så det är, den växer liksom allt eftersom.... Gillar verkligen pallen i fönstret. Gillar det annorlunda. Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Hej igen!

    Nej du gick i tegelskolan som ligger mitt emot vårt hus! Vårt hus är ett stort rött trähus och var skola fram till ca 1923 då den skola som du gick i togs i bruk!

    Hihi jag känner igen mig såväl med tavelramarna...men ibland får man tummen ur och det fick jag idag och igår!

    Så fint du har det! Gillade också pallen i fönstret!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så fint du har det! Jag håller på att planera en tavelvägg men kommer liksom aldrig riktigt igång.

    SvaraRadera
  6. Harmoniskt och fint! Skönt att inte alla har kritvitt;) Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt vardagsrum. Älskar det lilla klaffbordet och njuter av kuddarnas färg. Verkar vara ett rum att trivas i.

    Önskar dig en skön tv-kväll i det vackra vardagsrummet/annie

    SvaraRadera
  8. Vad fint, mysigt och ombonat du har det hos dig. Det är så härligt med de lite murrigare färgerna nu.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Fin din blogg blev när du ändrade om. Gardinen blev jättebra.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Överkastet gör sig bra som gardin!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  11. Hej vännen,så fint ni har det,jag gillar också mycket kuddar;)
    Jag ser att ni ska åka High way 1. Det är en av mina drömmar. Gärna på motorcykel,,,
    Ha en helt underbar resa, inte ett dugg avis, hihi
    Kramkram <3 nettan

    SvaraRadera
  12. Gillar att du vågade ta sönder överkastet och ha dem som gardiner- blev ju jättefint! Taklampan är så snygg.Kram Linda

    SvaraRadera
  13. Superfint och vackra färger : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  14. Mysigt du har i ditt hem =)
    KRAM Tessan

    SvaraRadera
  15. Mycket snyggt i ert vardagsrum. Härligt med många kuddar. Så fint du fått det nu här på din sida. Tufft med plankorna och din header var fin.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  16. tjusiga bilder:)snygga kuddar & vilket snyggt vardagsrums bord:))ha de så bra /kramar

    SvaraRadera
  17. Härligt hem !!

    {Hoppas allt passa nu}

    ♥ Kram!!

    SvaraRadera
  18. Härlig blandning, gillar färg tonerna... Fin tavelvägg- och finare kommer det att bli. Kram Jill

    SvaraRadera
  19. Kul att få en titt in i ditt vardagsrum .. Så fint och mysigt du har det .. Ja ibland tryter orken .. Ramarna är ju fina .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

    SvaraRadera
  20. Smakfullt, trivsamt och jättefint hos dej.

    Fiffigt att göra om överkastet till gardiner. Tavelväggen kommer att bli supersnygg.

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
  21. Gardiner har alltid varit svåra för mig! Jag har inga i köket eftersom jag hittar aldrig sådana som jag är nöjd med... Så trevligt det ser ut hemma hos dig! Jag gillar den lilla pallen vid fönstret.

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  22. Vad mysigt och ombonat ni har det med massor av fina detaljer. Så snyggt att dekorera med bruna toner nu på hösten.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  23. Ett mycket varmt och inbjudande vardagsrum!

    kram

    SvaraRadera
  24. Ni har det så mysigt, gillar tvskåpet och den stora glasurnan! Kram Eva

    SvaraRadera
  25. Jättefint:)
    Åh så mysigt med lite varma toner nu när hösten börjar krypa sig på!

    Må så gott
    Kramkram Susanne

    SvaraRadera
  26. Vilket härligt och mysigt vardagsrum, gillar gardinerna/överkastet...
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  27. Hej
    Så det blev vardagsrum här med:)
    ja det är inte lätt att få till det men jag har lite små ideér :)
    Läckert med pallen och tavleväggen är super...
    ha en go onsdag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  28. Så fint ni har det! Ser mysigt och ombonat ut! :)

    SvaraRadera
  29. Vilken underbar färg på kuddarna i soffan!

    SvaraRadera