måndag, oktober 10, 2011

Kittlig pingvin

Hittade det här söta klippet,
som jag bara inte kan låta bli att dra på smilbanden åt!
Tydligen så är det inte bara människor som är kittliga. 
Pingviner fnittrar också när någon killar dem på magen.
Videon visar hur skötarna på Cincinatti zoo 
kittlar lilla Cookie på magen.
Och Cookie – han skrattar så att han kiknar.
Mini-pingvinen har en infektion i sin ena fot, 
och har bandage som byts varje dag.
Men trots det verkar Cookie vara på gott humör. 
Speciellt när skötarna kittlar honom på magen. 
Då flaxar han frenetiskt med vingarna och fnittar förtjust. Snacka om happy feet.
Hoppas ni oxå får er ett skratt idag.
Kram
Johanna

7 kommentarer:

  1. Nu kom inte klippet fram, men jag kan se den lille gynnaren framför mig. Härligt när dom tar hand om djuren så bra.
    Kram till dig vännen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. ååå så söt!! T
    Tänk att få ha en sådan goding hemma:)
    Ja du när jag kommer till stockholm hör jag av mig;)
    Kramkram <3 nettan

    SvaraRadera
  3. Så söt!=))

    Kram och tack för dina ord hos mig!

    SvaraRadera
  4. Det är ett riktigt feelgood-klipp :D Jag fnissar lika mycket :D

    SvaraRadera
  5. UNDERBART : ) kram Sofia

    SvaraRadera