fredag, oktober 28, 2011

Hjärtattack

Nä då jag har inte fått en hjärtattack, om ni nu blev oroliga.
Utan vi var på en helt galen restaurang i Las Vegas,
som hette just "Heart Attack".
De stod beredda med ambulansen utanför till och med...
När man kom in här hade serveringspersonalen 
sjuksköterskekläder på sig,
och de sätter genast på alla gäster
 ett inskrivningsband på armen;)
Sen fick vi alla var sitt fint operationsförkläde på oss.
Baren, hade storbildstv som visade intervjuver med läkare
om hjärtproblem och fetma....
Restaurang har fått sitt namn utifrån maten de serverar här,
som är alldeles för fet och innehåller noll näringsämne.

Här ser ni de fyra burgarna som fanns att välja på:
Om man vägde mer än 180 kg fick man sin mat gratis,
det gjorde inte jag så jag fick betala för en
 single hamburgare, med strips!
Ölen var gigantisk, fanns inte en chans att jag orkade dricka upp den...
Fina servetter i form av en stor hushållsrulle på bordet;)
Man kunde även få sig en fet milkshake till efterrätt.
Deras konst på väggarna...
Fanns möjlighet att få väga sig...
och ta sitt blodtryck.
Hihi jag kan verkligen INTE rekommendera den här 
restaurangen för sin mat, men för upplevelsen;)
I kväll har vi anlänt till San Francisco efter en
heldag i nationalparken Yosemite, mer om den
i morgon för nu måste jag sova....
Kram
Johanna

15 kommentarer:

  1. OMG!
    Så mycket fantastiskt ni får se och vara med om......
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha, Amerikanerna är ju verkligen helt sjuka som gör en parodi på den livsfarliga fetman. Den som väger 180 pannor borde nekas hamburgare och få en sallad istället :)
    Härliga bilder från ditt förra inlägg från Grand Canyon - det är ju verkligen något utöver det vanliga att få uppleva ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  3. Herregud ett sådant häftigt ställe. Kul!!! Ha de gott från Maria

    SvaraRadera
  4. Hej du söta...Ja du det var ingen dålig restaurang de inte.. Jättehäftig. Jisses så mycket du får vara med om. Ha de fortsatt bäst nu...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Vilket ställe! Det är inte klokt! Vissa saker kan nog bara förekomma i USA, eller.... :)))
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  6. Vilken grej, helt sjukt ;D Christina

    SvaraRadera
  7. Dom hittar allt på mycket annorlunda där på andra sidan, och fast du tog den minsta hamburgaren såg den stor ut. Men vilken häftig resa ni gör.
    Ha en skön helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Wow, den som ändå kunde åka dit =) Vilket ställe det ser ut att vara, häftigt =)
    Tack för dina ord hos mig=)

    Kramar Fia

    SvaraRadera
  9. Det här stället skulle passa mig som handen i handsken. Du vet stetoskop och vit rock...Jisses, vilket ställe!

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Vet inte om jag skulle vilja äta där. Men det var ju iallafall praktiskt att ha skydd över sina egna kläder, om man skulle spilla lite!

    SvaraRadera
  11. omg oh my goooooooooooooood
    usa där finna affärsidéer som ingen annanstans, galna!
    må bäst där du fina,vi hörs när du kommer hem!!! varmkram lotten

    SvaraRadera
  12. I love Amerikanerna:) Fan dom är bäst. Guuud vad kul ni har. Jag drömmer mig bort i dinabilder och text:)!

    Nu finns du med på min lista:)!bara så du vet.

    kram CC

    SvaraRadera
  13. Där har dom fått till någon annorlunda.

    SvaraRadera
  14. Men vilket minne för livet att äta på den restaurangen :-)Klart annorlunda en Svenska "ordentliga" restauranger.

    Ha ett forsatt roligt äventyr. // Kram Lissen

    SvaraRadera
  15. hahah nu är jag inne igen. Jag är så nyfiken på vad som händer i USA:)

    Ha det bäst!
    kram ♥ CC

    SvaraRadera