tisdag, oktober 04, 2011

Jäkla skata!!!!

I dag när jag kom hem hade skatorna 
varit framme på balkongen
och snott alla värmeljusen i våra värmeljushållare. 
Och som det inte vore nog med det så tog de även
4 stycken av dessa ljushållare!!!
De har ju varit här på stöldkupp förr- 
men då har jag tagit dem på bar gärning....
Måste vara fettet i stearinet som de vill åt eller?
Nåväl några lämnade de kvar ialla fall ;)
Hur har eran dag varit?
Min har varit väldigt lång så nu ska jag
 tillbringa min kväll i soffan
och kolla på en massa serier som drar igång idag;)
Kram på er
Johanna

6 kommentarer:

  1. Nämen...vilka fåglar! Det kanske är bra att bygga upp lite fettlager till vintern, vad vet jag ;)

    Min dag har varit bra, jobbat och när jag slutade var jag på en secondhandbutik här i jönköping och fyndade lite och nu sitter jag och virkar i soffan.
    kram

    SvaraRadera
  2. Hos mig är det talgoxarna som snor ljusen. Jag har aldrig sett att skatorna har tagit dom.
    Här har man haft en ledig dag.Har varit till kyrkogården och planterat ljung, målat lite och bakat. Vädret har ju varit helt enastående vackert.
    Hoppas du får en skön kväll!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Vilka rackarns tjuvar!!
    Jag har haft en lugn dag idag, hemma med sjuk son.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Har hört om att skatorna tar ljus på andra håll också. Inte kul.
    Så snygga de rostiga kronorna är!
    Jag hamnade också i soffan ikväll. Krafterna tog slut...
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Hej sötaste Johanna! Förstår att du är arg, vilka jäkla fräckisar skatorna. Tusen tack för alla fina kommentarer du lämnat hos mig, ledsen att det tagit sådan till att komma o hälsa på hos dig :) Så mycket spännande det finns här , ska titta vidare genast! Stor kram, Minna :)

    SvaraRadera
  6. Jaha, nu börjar jag förstå varifrån värmeljusen, som jag hittade i gräsmattan kom ifrån, och jag som misstänkte andra tvåbenta varelser!! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera