lördag, november 26, 2011

Går runt med ett leende

Efter en väldigt jobbig tid, med slit och tårar
 så fick vi igår äntligen revansch!!!!
På jobbet tillbringar man så mycket av sin vakna tid,
men det är inte meningen att man ska lägga all sin energi där.
Man har ett liv utanför oxå.
Att bli trodd och att få respekt på sitt jobb
betyder oerhört mycket.
Så igår firades det, och jag kan nog konstatera 
att ett glas Cava 
sällan har smakat såååå bra;)
Och när jag såg den här ängeln på Hemtex på vägen hem,
 så var jag bara tvungen att köpa den, 
som en symbol för att det alltid finns någon där som vakar över en, 
om ni förstår vad jag menar?
Tycker att det här citatet
 är väldigt passande och tänkvärt:
"Det är omöjligt, sa Tvivlet
Det är farligt, sa Rädslan
Det är onödigt, sa Förnuftet...
Prova ändå...viskade Hjärtat♥"
För det kan jag säga med lite erfarenhet,
lyssna till ert hjärta!
Nu tar jag ingen mera skit!!!
Utan nu hoppas jag på att bli den glada, spralliga
 och positiva Johanna igen,
och jag ser fram emot att få mycket mera energi över
 att lägga på rätt saker här i livet!
Ps. Jätteglad åt att jag blev en Muminvinnare oxå
hos Vita villa vila. Tack fina Jess!
Kram
Johanna

29 kommentarer:

  1. Jättesöt ängel1 Ta hand om dig!Kramar A

    SvaraRadera
  2. UNDERBART Johanna! Jag kan gissa ungefär vad det handlar om. Hoppas du ska få lite lugn nu.
    Många stora KRAMAR!!

    SvaraRadera
  3. Underbart! Du ska aldrig ta skit... så det så. Kram o skönt att det verkat lösa sig. Hörs på måndag över lunchen.

    SvaraRadera
  4. Kul att du gillade sovrummet och lampan, glad blir jag!!
    Vet ju inte vad det handlat om, men nej, hur mycket skit som helst ska man inte tåla!!
    Hoppas du får en härlig adventshelg och kan lämna otrevligheter bakom dig.
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hej! Hittade till dig via Rufft & Sött, jättemysig blogg har du!
    Kände igen mig lite i det du skrev, stå på dig på jobbet, skit ska man ALDRIG ta, det kostar för mycket i slutändan. Det är ändå tiden utanför jobbet som är viktigast...
    Ha nu en riktigt fin adventshelg och koppla av ordentligt!
    Kram från Susanne

    SvaraRadera
  6. Jättefin ängel och bra ord, önskar dig en härlig lördag

    SvaraRadera
  7. Fin ängel! Och vad bra att det goda segrade, även om jag inte vet vad det gäller!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fasiken så bra att allt löste sig!
    Älskar änglar, inte tomtar..
    Måste skynda mig, har bara kallats 'Tina Timell', aldrig Ernst men det tar jag som en komplimang!

    Puss, själv goding!

    SvaraRadera
  9. Hej Johanna
    Javisst finns de mer än jobbet i livet :)
    å missa nu inte,,,

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y


    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul å vara med :)
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  10. Du har verkligen absolut rätt inställning !!! Önskar dig en riktigt fin adventshelg !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  11. Jätte kul att du kikade in hos mig . Nej ta inget skit . Underbar Ängel ..... Ha en trevlig helg Kram karina

    SvaraRadera
  12. Fint inlägg - ta ingen skit! =) Ska försöka ta fasta på det. Ängeln är jättefin!
    Önskar dig en fin första advent.

    kram kram

    SvaraRadera
  13. Skönt att det verkar ha löst sig nu, som kicki säger, vill höra på måndag!Du får då en present av mig i form av ett par skor! Stor kram o ha en skön helg!

    SvaraRadera
  14. Vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg idag :) Det passar så bra in på mig med, av olika skäl. Både hur det är på jobbet..., hur jag känner mig och vad Rädslan med fler säger.
    Tack !!
    Skönt att du mår bättre nu.

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  15. Härligt att du fått revansch! Var rädd om dej o njut av cavan!//kram maria

    SvaraRadera
  16. Rätta takter vännen. Livet kan bara bli bättre när man lyssnar till sitt hjärta.

    Ha en fin advent och var rädd om dej.

    Kram Katha

    SvaraRadera
  17. Tack för alla fina kommentarer- ni är underbara! Kram

    SvaraRadera
  18. Girl power, hihi. Man ska aldrig ta skit. Fast jag har ingen aning om vad du varit med om. Men din inställning är helt rätt!!!!
    Ta inte skit och tro på dig själv!!
    Hoppas att allt bara blir bättre nu!!
    Kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  19. Vet inte vad som hänt men jag kan bara säga -Ta ingen skit, så synd att låta din energi sippra ut.

    Människor som ger skit är oftast väldigt missnöjda själva tyvärr. Synd om dom tycker jag.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  20. Vad skönt att det ordnade sig för dig! Jag vet ju inte vad det handlar om, men skit ska man inte ta.
    Önskar dig en skön 1:a advent.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  21. Vad som än hänt... Härligt med revansch!!
    För skit ska man aldrig, aldrig, aldrig behöva ta!!

    Fina och kloka ord! De ska jag lägga på minnet!

    Önskar dig en mysig första advent!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  22. Vad skönt att du går runt med ett leende:)))
    det låter super, håller med -
    skit ska man inte behöva ta!!!

    Ha en riktigt fin 1:a advent.

    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  23. Go tjejen! Bra inlägg, vilken energi!

    Skickar en kram!
    a.

    SvaraRadera
  24. Godt å høre!
    Herlig engel.
    Klem Tonje

    SvaraRadera
  25. Kram på dej, fina du.
    Man ska följa sitt rätta.

    Fira och må gott nu...............

    SvaraRadera
  26. Man skal ikke finne seg i hva som helst... Håper tiden framover blir lys og fin!:)
    klem

    SvaraRadera
  27. Vad skönt att höra att allt har verkat löst sig!

    Ha nu en riktigt mysig 1:a advent!

    SvaraRadera
  28. Så bra skrivet!
    Jag skall följa ditt råd, inget mer "skit" accepterar jag.

    SvaraRadera