torsdag, november 24, 2011

Fint till advent

I går kväll fixade jag i ordning ett litet 
"hyacintarrangemang".
Ja så här blev det, i en vit keramikskål 
och med vitmossa och ett fint band 
med små bruna hjärtan på.
Det ser ut som det är en massa hyacinter,
 men det är bara två lökar.
Å andra sidan så är de multiflora, så det blir en 
väldans massa stänger på varje lök.
I skålen bland mina snäckbollar ligger det en ljusslinga, 
men den syns knappast...
Nu tjejer är det bara en månad kvar till julafton;)
Kram
Johanna

21 kommentarer:

  1. Hej vännen, å vad spännande att se den blomma senare, för det får vi väl se?, hihi.
    Ha det så gott<3
    kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  2. Hej på dig vad mysigt du gjort det. Det enkla och mysiga. Och katten gör det ju ännu mera fint. Och vilket underbart klipp på den blinda kattungen...♥
    Kramar till dig från mig / Maria

    SvaraRadera
  3. sÅ FINT! Sen gillar jag även urnan med murgrönan:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Så snyggt du har det på matbordet!!! Fint arrangemang. Kram Jill

    SvaraRadera
  5. Underbara foton! Gillar kissekatten skarpt, ser ut att vara en del av inredningen. =)
    Bara en månad kvar?! Hoppas att det blir tid att njuta och inte bara stressa, stressa. ;)

    kram kram

    SvaraRadera
  6. Fina arrangemang, längtar som bara den tills de börjar blomma och dofta ;) Soffan är bara sååå läcker också!!

    Kram F

    SvaraRadera
  7. Där påminde du mig om något, multiflora, det hade jag ju förra året och dom var fantastiska. Mot shoppen. Dina kottbollar m ljus ser jättefina ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Vilka häftiga hyacintlökar! Dessa ska jag kika efter för jag har några större krukor jag ska planera i och det där verkar ju fylla upp en hel del. Så fint du har arrangerat på bordet, jag gillar den stora rostiga krukan väääldigt mycket=)

    Ha en fin kväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  9. Fick några likadana Multiflora av syrran, har dock inte kollat färgen ännu..
    Så fint du har gjort!

    kram

    SvaraRadera
  10. Fint! Det är så mysigt att pynta iordning.
    Allt gott!

    SvaraRadera
  11. Å jag som stod å höll i en sådan igår. De ser ju riktigt coola ut tycker jag!! Hyacintälskare som jag är så får jag väl köpa en omgång till imorgon när lönen kommer, hihi!

    Vilket underbart bord du har där med! Ser så snyggt å fridfullt ut på bilden!

    Kramar Petra

    SvaraRadera
  12. Jag gillar dina tavlor som du har på väggen.
    Ja, du har mycket fint hemma hos dig du.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  13. Så fint du gjort! Jag älskar hyacinter - de doftar verkligen jul :)

    Jag önskar dig en fin kväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  14. Nää kaffet ska inte vara i väskan. Och det blir förresten en ny väska för den gick inte att rädda,hahahaa. Jisses vad den luktar. Men så snyggt du har gjort de. Vilka bamsehyacinter. Toppen läckert. Åhhhh så söt han var lille kissen man blir ju helt tagen. Visst är det mysigt att julpyssla till de och mysa eller hur...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  15. Ååååh vad fint, jag älskar multiflora hyacinten men har inte hittat nån än. Imorgon bär det iväg till stan så då kanske det finns.

    kram

    SvaraRadera
  16. Åh så fint du gjort, visst är det bra med multifloran
    då blir det många blommor:)))
    Den rostiga krukan var ju inte heller helt fel!!!

    Kram,Kram Åsa

    SvaraRadera
  17. Duktiga fina du!
    Sov gott!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  18. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ FINT jättefina möbler också och tavlorna I LIKE IT ALL : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  19. Så fint du har gjort vännen min! Du har verkligen känsla för det där.

    Ja, det ska bli superkul med julmarknad! Rapport kommer..... :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  20. Det blev verkligen snyggt. Fint att de har många små spirande stjälkar och knoppar på gång. Snyggt bord och soffa också. Allt blir så bra tillsammans! Tänk att det bara är en månad till jul...Kram Eva

    SvaraRadera
  21. På förekommen anledning... :) ; hur gör du för att inte katten ska äta upp/äta på dina växter?!

    SvaraRadera