tisdag, oktober 23, 2012

Vilken start!!!!!!

I morses vaknade jag att min man säger:
Men älskling har inte du gått upp än?
Då kan ni gissa om jag flög upp, klockan var 6.15, coh jag
börjar kl 7.00, och då ska jag hinna göra mig i ordning, ta mig till jobb,
 byta om och stämpla in.....
För att hinna detta måste jag åka vid sex hemifrån- GHAAAAAAA
Stress!!!!! Upp, snurra runt, skita i att ta med matlåda och frukost,
spara tid på att hoppa på cykeln 
i stället för att åka kommunalt.
Jag var instämplad på jobbet 6.50- inte illa va;)
Men fyy, ingen vidare start......
Så nu är jag äntligen hemma och ska ta och varva ner lite,
ta en kopp te, läsa lite och kolla tv.
Har ni sett tvserien "Torka inga tårar utan handskar"? 
Verkligen gripande och väcker mycket känslor i en.....
Kram
Johanna

21 kommentarer:

  1. En fantastisk serie som verkligen berör!
    Läste att den ska köpas in av nrk (som svt) c",)

    Snyggt skåp till tv.n, det kunde jag tänkt mig!

    Klem Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar vårt tvskåp Anna;)skönt att kunna stänga dörrarna att inte behöva se den ibland;)

      Radera
  2. Usch....inte kul med dagar som börjar så! Men jäklar va snabb du var... hi hi hi.
    Gillar ditt tv-skåp. Jag har letat ett liknande till vår tv. Ännu än gång suckar jag över din fåtölj :0)
    Ha en fin kväll!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja med eld i baken så;) hahaha. Hittade vårt på blocket.

      Radera
  3. Ah vilken start fast imponerade att du hann! Har sett första avsnittet, ska kolla ikapp på svt play. har höga förväntningar på fortsättningen.

    SvaraRadera
  4. Man blir väldigt rörd & berörd av den serien...
    Oooo,såå mysigt du har det...
    slår mig ner i den härliga stolen snackar lite & Kramas innan jag går :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja om du och slå dig ner, mannen min är borta så jag vill gärna ha lite sällskap;)

      Radera
  5. Inte en kul start alls:) men så mysigt det såg ut med din kopp te och tidning! Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Din stackare! Jag hade en ruskig förmiddag på jobbet, allt som kunde gå fel gjorde det (tekniska prylar som inte fungerade som de skulle och ingen visste hur tusan vi skulle fixa det). Var SÅ skönt att åka hem och känna att det är en ny dag i morgon! :-)

    SvaraRadera
  7. Det är hemskt med en sån start på dagen. Vilken tur ändå att du hann i tid!

    Ha en trevlig kväll Johanna!
    Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag oxå- gillar inte att komma sent till jobbet. Tack det ska jag allt ha.Detsamma till dig!

      Radera
  8. Tack Johanna för Din kommentar.
    Blir lika glad varje gång, att någon
    varit inne på den bloggen.
    Ändå har jag tolv följare.
    Fast Du har 200 så hinner Du med att gå in
    på min.

    Den där starten mår vi inte bra av, har hänt mig
    också.Vad gör det att man kommer lite försent, bara
    att man kommer.
    Det är ju värre om man har nyckeln och ska öppna på
    arbetsplatsen. Det hade jag som sporre.
    Hade ett OSA på Kretsloppet, kommunens återvinning.
    fr.-1/6-94 till 31/10-97. efter det arbetslös fram till
    pensionen.Då var jag 54 år. Fruktansvärt bli behandlad så.

    Kram Mi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det handlar inte om hur många följare man har- det är ingen tävling;) Hinner dock inte hälsa på alla mina fina bloggkompisar så ofta som jag önskade, för jag gillar verkligen att hälsa på och få lite input och inspiration;) Sjukhuset jag jobbar på står öppet jämt så det funkar inte för mig, men en vanlig väckarklocka som man kan lita på och inte mobilväckning vore kanske en bra investering;) Får se hur det går imorgon bitti eftersom min man inte sover hemma i natt så finns det ingen som kan putta ur mig ur sängen;)Förstår att det måste känts hemskt.....Kram

      Radera
  9. Åhhh tur att mannen fick upp dig! Hatar då man försovit sig dagen börjar så jäktigt då! Vad fint ni har hemma finis kram Sofia

    SvaraRadera
  10. Usch och fy för att försova sig! Hela dagen kan bli förstörd!

    SvaraRadera
  11. En sån start är inte kul alls, kan ju förstöra hela dagen:(
    Skönt att komma hem och få varva ner sig efter den starten!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  12. Så himla fint tv rum.. Och te koppen. Vart har du fått tag på dom/den???
    Vilken underbar serie. Helt tagen. Vill se mer!!!
    Kram på dig
    Eva

    SvaraRadera