lördag, oktober 20, 2012

Uppdaterad soffa 2.0

Fick ett ryck här hemma, har nämligen
länge velat köpa en ny ljusare soffa, 
men så har det inte blivit av, av många olika anledningar. 
Och nu har jag tröttnat och kom på en ide att istället
göra något åt den vi har, så swich bort med ryggdynorna.... 

och bytte ut dem mot stora ljusa kuddar 
och en ljus gosig pläd och ett stort skinn, så fick 
rummet en helt annan känsla.....
Nu hittar jag till och med Söderman i soffan, 
tidigare har han helt smält in;)
Vad tycker ni om min ide?
Kram
Johanna

44 kommentarer:

  1. Bra idé, med kuddarna...alltid roligt att förnya.
    Fladdermus fåtöljen var ju läcker med fårskinnet eller vad det är för skinn?
    Trevlig helg!
    Bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo visst är det fårskinn- Islänskt;)

      Radera
  2. Waoooooooooo...Kanonsnyggt ♥
    /NosPuss till kissen & Kram till dig från mig!

    SvaraRadera
  3. Det var en bra ide , har en nästan lika soffa själv, får väl piffa opp den jag med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi ja ibland gör ett par kuddar mycket;) Kram

      Radera
  4. A asså det var ju bara huuur jäkla snyggt som helst, bra jobbat!

    Ha en fortsatt fin lördag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  5. Smart ide'!
    Vill oxå ha en vit soffa. Vi har en liknande soffa o jag har lagt dit en vit filt o vita kuddar. Kanske ska ta bort ryggkuddarna oxå. Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att din idé är hur fin som helst! Snyggt!

    Vit soffa och chokladfrossa, nej!
    Vit soffa och nya jeans, nej!
    Vit soffa och ullig pläd, nej!
    Vit soffa, snyggt, ja!

    Vi har, som du nog förstår nu, vit soffa och jag funderar på att byta mot en mörk, kanske vi ska göra ett byte ;)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha det har du helt rätt i;) Kram på dig

      Radera
  7. Men Johanna! Så himla fint det blev!! Jag tyckte det blev grymt snyggt. Ni behöver ingen ny soffa! Den stilen köper jag rakt av. Så himla fint!!!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  8. Oh vad fint det blev ,som en helt ny soffa,jag är också sugen på ny soffa ,har nu en röd, kankse skulle pröva med kuddar o plädar ,får skinn har jag redan 2 på sittytorna
    Tack för tipset,Ha en skön lördagkväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad kul att du gillar min ide, hoppas du oxå får till till det. Kramar

      Radera
  9. så fint, blev helt ny soffa

    SvaraRadera
  10. Blev jätte bra! Ser hur mysigt ut som helst. Ibland behövs bara något litet för att det ska bli något stort. Som jag vände på vårt köksbord igår och det blev stor skillnad. Mycket mysigare på något sätt.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis det lilla gör i bland STOR skillnad;) Kram

      Radera
  11. Det blev ju väldans fint och mysigt det där.:-) Kram

    SvaraRadera
  12. Men....så snyggt det blev. Söderman verkar ju må som en prins där i soffan.
    Vilken läcker fladdermusfåtölj du har. Jag gillar den där pålsstilen på den.
    Har du klätt den själv, eller har du köpt den sån?

    Ha en fin fortsättning på lördagskvällen nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte den så, hittade den på rea för flera år sedan- tog ett tag innan jag vande mig med den, men nu är den en favorit att krypa upp i och se på;) Detsamma till dig!

      Radera
  13. Jättefint! Smart sätt att ändra soffan på utan att behöva köpa en ny varje gång man vill styla om. Den blev väldigt snygg.
    Ha en skön lördagkväll.

    Kram Anna - Mitt hus på landet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan man ju bara inte, den här soffan köpte vi till förra lägenheten- och där passade den ju så bra, men så när vi flyttade hit för två år sedan så var den inte riktigt lika bra...hmmm men nu;)

      Radera
  14. Vilken bra ide, och så kan du ju byta tillbaka nör du vill ha förändring. Blev superbra, snyggt och ljust.

    Och ny snygg header också!!

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar min header oxå, skulle vilja ha den lite större bara men fick inte till det;) Kram

      Radera
  15. Superfint! Vilken fantastisk idé!
    Kram på dig!
    Jenny

    SvaraRadera
  16. Såååååååååå himla fint!! Vad fiffigt!!!

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  17. En superbra idé som ändrade uttryck i hela rummet! Soffan upplevs ju helt klart som ljusare nu! Jättefint och snygga bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Jätte snyggt och vilken fantastisk ide för soffabord!!! Vi har nyligen köpt en urgammal gård som skall renoveras i gammalt stil. På sommaren skall jag öppna Vinglagårdens cafe och Lanthandel.

    Jag har bestämt mig att stänga plånboken och tänka på nytt - bara det nödvändiga
    skall köpas - annars är det loppis och det som finns i vinden och skoparna som gäller. Roligare än jag trodde!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju det som är utmaningen, att kunna återanvända och ta fram sitt nytänkande;) Kram

      Radera
  19. Fint det blev Johanna, älskar soffbordet.Vi letar ny soffa just nu, jag vill ha en jeansfärgad och mannen vill ha en grå så kampen fortsätter...:) kram Diana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack soffbordet har jag gjort själv;) Jeansfärgad soffa låter läckert;) Kram

      Radera
  20. Det där gjorde du bra,
    blev jättefint.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  21. Oj oj vilken skillnad! Blev ju superbra! Ska jag allt ha i bakhuvudet när vi ska börja möblera:)
    Ha en fortsatt go helg!

    SvaraRadera
  22. Blevju kanonfint, så smart! Vill också ha en ny, ljusare soffa, har en mörkbrun i dagsläget. Kram Mia

    SvaraRadera
  23. Blev ju riktigt bra! Nu kan du lägga dyra soffpengar på nåt annat istället :)

    SvaraRadera