söndag, oktober 14, 2012

Hemma hos

Gårdagen blev så trevlig, härliga tjejer, och en underbart
god middag- vad mer kan man begära;) men tyvärr 
får ni bra se lite halvbra mobilbilder,
men det är ju alltid något. 
Min fina bloggvän Tina visade minsann upp en ny sida igår
-att hon är grym i köket, hon kämpade på med
 dessa lammbitar och gav dem 
kärlek i åtskilliga timmar före middagen....
Resultatet blev magiskt goda balsamicokokta lämmlägg med
rotfruktspure och en ljuvlig sötsyrlig äppelcidersås
ÅHHHHH det var sååååå gottt......
Men före vi satte tänderna i dessa möra bitar, fick vi den här
underbara pumpasoppan serverad- slurp,
och ja servetterna är helt underbara!
Hemma hos Tina är det minsann fint
 vartän man tittar en sann fröjd.
till dessert fick vi vaniljkokta päron med vaniljsås.
Och kvällens finaste var ju Marie så klart;)
I dag ska jag mysa lite till med Tina
innan det är dax att åka tåg hem igen. 
Hoppas ni får en riktigt skön söndag.
Kram
Johanna

19 kommentarer:

  1. Åh vilken ljuvlig kväll och vilken otroligt fin mat ni fick äta! Ha det mysigt idag! Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var helt magisk hela middagen- magen stod i fyra hörn när vi skulle sova;) Med sååå mycket gott. Kram

      Radera
  2. Det ser ut som en særdeles deilig kveld...skulle nesten tro du var på en flott restaurant med all den fantastiske maten!!!Men det var nok enda bedre å være hjemme hos en vennine i godt selskap,sikker på dere storkoste dere:)
    Slike kvelder er gull!!!
    Toveklem:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Tove det var som att vara på rena rama lyxrestaurangen;)

      Radera
  3. Ooo,så mysigt & gott,men...
    Måste ju säga att fotot på Marie är ljuvligt/Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Men åh, ser ju helt sjukt gott ut! Blev väldans hungrig nu!
    Ser ut som en mycket trevlig tjejkväll =))

    Ha en skön söndag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  5. Ser ju supermysigt och gott ut!

    Och du... i somras konstaterade vi ju att vi praktikt taget är grannar och du föreslog en träff. Inser att jag aldrig svarade på det (tror att det var bara nån dag innan Flora föddes så det kom lite mellan då... :)) men självklart skulle det va jättekul att ses över en kopp kaffe nån dag om du fortfarande är sugen!? //Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var nog när vi konstaterade att du bodde i närheten så sa jag att du är välkommen upp på en fika. Det erbjudandet står självklart kvar;) Kram

      Radera
  6. Kan tänka mig att ni har haft det mysigt=))
    Härligt!

    Kram HAnnis

    SvaraRadera
  7. Vad härligt ni verkar ha haft...jättemysigt!
    Och bilderna var det väl inget fel på!!! Jätte fina bilder tycker jag.
    Ha en mysig söndag min vän!
    Kram Bia

    SvaraRadera
  8. Det var en middag du kommer minnas
    länge, så gott allt ser ut. Och så
    roligt och hälsa på Tina.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh ja den lär jag minnas;) och receptet måste jag prova själv. Tina är ju bara så underbar....Kram

      Radera
  9. Fina bilder är det !
    Tack för att du så ofta skriver kommentarer hos mig. Om du visste vad det betyder !

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
  10. Jag förstår att du haft en riktigt härlig helg i Gbg ! Jag hoppas att vi ses nästa gång.

    SvaraRadera
  11. Vilken toppenhelg du har haft!! Tina är makalös med allt fint hon fixar; maten verkar superb och inredning är hon något av en expert på. Er dag i GBG på stan verkar varit riktigt givande. Inspiration till tusen! Ha en go kväll!

    SvaraRadera