tisdag, oktober 16, 2012

Charmigt

En gammal vedspis i köket är jag uppväxt med,
 och det kan jag verkligen sakna,
att stoppa in några vedträn` och höra hur det knastrar
är mysigt värre.....
Men det här tallriskstället har jag ialla fall,
 och det är jag glad för;)
Charmigt att hänga korgarna i taket så där.
och ett stort och rymligt kök är aldrig fel
ja här har jag inget emot att ta mig en kaffe;)
Bra jobbat Anna Trulsen och Jonas Lundberg,
reportaget kan ni hitta i Hus och hem.
Kram
Johanna

14 kommentarer:

  1. Ja, det är väl just det där knastrandet och knäppandet som är så mysigt med en brasa. :-)

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt mé vedspis ♥
    Väldigt vackra bilder/Kram & ha en fin Tisdag!

    SvaraRadera
  3. Ja en vedspis skulle jag verkligen kunna ge mycket för, finns inte mycket som kan slå knastret av eld och den där härliga värmen som kommer därifrån.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Hej Johanna !

    Vedspisar hade väl alla hushåll innan den elektriska kom.
    Vad jag minns så hade vi både ock.
    Fast på hotellet tror jag de använde kocks.kol.

    Tänk alla större städer som hade gas, finns väl kvar än.

    Brasan är väl borta också, en och annan kamin kanske finns
    lyckliga dom.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  5. Trevligt att du gillar reportaget.
    Det var ett riktigt fint och mysigt hem..
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ett jättefint hem och underbara bilder :)

    Hoppas att du har en härlig dag fina Johanna!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Vedspis har vi på landet, men vi är ju mest där på sommaren,så
    det där spraket hör jag ju inte så ofta tyvärr (fniss).
    Härliga bilder!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det är stämningsfullt att ha vedspis men jag skulle inte vilja bo hela tiden så att jag måste stiga upp i ottan när det är vinter och börja elda i spisen... Vi har vedspis på landet+två brasor.

    Ha en fin dag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  9. Det är mysigt med en sprakande brasa, tyvärr tog förra ägarna med sig både kaminer och en kakelugn med sig i flytten och järnspisen hade de slängt ut vid reniveringen. Synd så här i efterhand.
    Ha en skön kväll.

    Kram Anna - Mitt hus på landet

    SvaraRadera
  10. Nog är det härligt med knastret av en öppen eld!

    Vi har möjlighet att få bygglov för en eldstad, men när man bor i tättbebyggt område som vårt, räcker det med att EN grannen säger att de besväras av röken/lukten så måste man sluta elda. Med den vetskapen känns det lite vågat att investera i en kamin...men tänk så härligt det vore!

    Kramar

    SvaraRadera
  11. I vårt gamla hus hade vi en gammal vedspis och åh vad jag kan sakna den!

    Underbara bilder du bjuder på idag :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Att kunna elda är en lyx, vi har ingen vedspis men väl en kamin som jag älskar!
    Och du, vilken snygg header!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Härliga bildet!! Vi har inget att elda i, får hålla till godo med massor av levand ljus istället!! Kram Sara

    SvaraRadera