söndag, oktober 21, 2012

Söndagsbilden idag får bli på...

...mina omplanterade olivträd,
nu när det var dax att ta in dem insåg jag att de rostiga 
urnorna jag haft dem i på balkongen inte skulle funka
här inne ;) letade i olika blomsterbutiker men fann inget
med rätt känsla. Så efter lite eftertanke så fick det ena trädet
planteras i vår gamla mjölkkanna och den andra då?
 
Jo i ishinken;) hahah knäpp som man är
 så tycker jag att det funkar
Nu får vi hoppas att de håller sig utan att tappa alla
bladen, men att övervintra olivträd inomhus är en konst
så det är inget jag förväntar mig.
Bäst att njuta av dem så länge de varar.
Kika in till Fabriken för fler söndagsbilder.
Kram
Johanna

16 kommentarer:

  1. ~ Underbart vackert ~
    /Kram finis!

    SvaraRadera
  2. Olivträd är svåra att övervintra. Har förstått att de ska stå både ljust och svalt. Jag har aldrig lyckats. När januari kommer dör de men man kan ju njuta av dem så länge det bara är möjligt

    Karin

    SvaraRadera
  3. Fiffiga krukor!!!
    Mitt olivträd har klarat sig över vinter...har väl haft tur kanske?
    Men visst tappar den lite blad...
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Vad fint! Lycka till med träden, jag lyckas inte med mina ens under sommaren:)
    Kram Niina

    SvaraRadera
  5. jag håller tummarna för att du lyckas hålla dom vid liv. Och skulle så inte vara fallet trots allt får du väl stoppa skumpa i ishinken igen. :) Söndagskram på dig!

    SvaraRadera
  6. Fungerar ju strålande. Så fint!
    Ha de gott kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hittade till dig idag, så fint det blev med soffan. Ett helt nytt intryck! Jag har också tagit in mitt lite större olivträd och hoppas att det ska klara vintern. Kram Ester

    SvaraRadera
  8. Så bra det blev, nu kan du vattna ordentligt, hihi!

    kramen

    SvaraRadera
  9. Åh, ja jag håller tummarna för dina fina träd! Vi har också tagit in vårt och vi hoppas, hoppas! Men vi har klarat det en gång! :)
    Önskar dig en skön kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Finfina bilder du bjuder på i dag!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Håller tummarna för att de klarar sig inomhus. Finfina blev de i de nya krukorna. Ha em fin söndagskväll

    SvaraRadera
  12. Klart de klarar sig hemma hos er : ) ett kärleksfullt hem perfekt för olivträd : ) kramar Sofia

    SvaraRadera
  13. Jättesnygga krukval, passar super där:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  14. Båda lösningarna var supersnygga - minst lika bra som traditionella krukor. Letar också efter kruka till mitt olivträd (size större) är nog sugen på en korg men jag kanske ska rota runt lite här hemma jag med först ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  15. Så fina dina träd är... hoppas att de håller sig över vintern nu!!!Jag såg din förvandling med soffan... kanonfint!!! Vilken skillnad!

    SvaraRadera
  16. fina träd hoppas de håller sig över vintern! Jag skulle också vilja ha olivträd men de bara dör...

    Kram Johanna

    SvaraRadera