söndag, oktober 28, 2012

Badrumstips

Den gamla träspaden hamnade visst inne
i badrummet -som så mycket annat.
Jag tycker att det är fint att blanda olika vackra ting,
som man kan ha och vila ögonen på och som ger en inre ro,
när man för en gångs skull sitter ner två 
minuter under dagen- hahaha
snygga badsaltsförpackningar 
är väldigt dekorativa...
och varför slänga den tomma kartongen när den kan
stå framme som prydnad;)
och samlare som jag är, så finns det även en 
hel del ljus och flaskor härinne, snyggt 
att samla ihop ett gäng på att fat.
Vackra korgar gjorda av bananblad, 
som jag hittade i Uganda pryder badkaret.
Duschdrapperiet framför badkaret är tvådelat, 
först ett skynke i genomskinligt i plast 
som skyddar mot vatten,
sen en vanlig svart linnegardin framför,
gör att badrummet får en mer ombonad känsla.
En snygg tvålpump på
handfatet gör mycket, även för miljön
så kan man man köpa stora refillförpackningar
som man bara fyller på dem med.
Söderman ska vara med överallt;)
Ha en riktigt skön söndag, 
och kika in till Fabriken för fler sköna söndagsbilder.
Kram
Johanna

28 kommentarer:

  1. Det där är det snyggare badrum som jag har sett på länge !! Jag gillar alla små detaljer.

    Hoppas att du känner dig bättre nu.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi åhh tackar;) gillar oxå detaljer;) Kram

      Radera
  2. Underbart badrum fina Johanna och detaljer jag älskar detaljer kram Diana

    SvaraRadera
  3. Mmmm... Ett badrum att njuta i! Vilken fin blogg du har! Förstår inte att jag inte upptäckt den tidigare!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad kul att du gillar min blogg;) så välkommen tillbaka så;)

      Radera
  4. Tjusigt och väl genomtänkt:)
    Och Söderman är bara allra bäst, sötnosen

    En fin söndag till dig
    önskas av Karin

    SvaraRadera
  5. FInt badrum. Tack för härlig inspiration! Du har verklogen gjort det som ett SPA, harmonsikt och snyggt!

    Hoppas du har en bra söndag!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Fina saker att vila ögonen på!
    Korvhornen är till en bloggis som önskat sig dem...

    kram

    SvaraRadera
  7. Vilket fint badrum och fina detaljer. Mycket fint att titta på och inspireras av.
    Ha en skön söndag.

    Kram Anna - Mitt hus på landet

    SvaraRadera
  8. Vilket fint och rofullt badrum. Me like! :)

    SvaraRadera
  9. Vilket snyggt o smart duschdrapperi...o tvålkoppen, pricken över i.
    Fint badrum.
    Ha en härlig söndag!
    Stor kram Bia

    SvaraRadera
  10. Inne och spanar på fabriksbilder nu. Snyggt och vackert. Gör dig en härlig söndag nu, kram från Maria ♥

    SvaraRadera
  11. Fint du! Ombonat och mysigt!

    SvaraRadera
  12. Fasiken va snyggt badrum ni har - love it... och det gör även Söderman ser jag ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi tackar, jo vi trivs bra både han och jag;) haha

      Radera
  13. åhhh vad fint ni har : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  14. Ja typiskt kissarna att alltid vara med, tsss !
    Vart har du köpt den fina tvålpumpen ? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi ja eller hur överallt;) Dn är köpt på Spiti.

      Radera
  15. browse around these guys dolabuy.su click here for more dolabuy.su his response Dolabuy Gucci

    SvaraRadera