lördag, juni 09, 2012

My birthday

Idag blev jag väckt med frukost på sängen, 
man borde fylla år oftare, (fast utan falssång då) hihi
Skämt å sido så är den här dagen ganska känslosam, 
för min mamma dog på min tolvårsdag.....
så under många år har jag valt att inte fira den,
 det kändes konstigt att fira.
Men i samband med att jag träffade min man
 så ändrades detta sakta, och jag vet ju 
att min mamma hade velat att jag firar min dag.
Tänk vad åren går det är nu 22 år sedan, 
men jag kan precis minnas detaljer tex hur 
det luktade den där födelsedagen 
när jag fick beskedet. 
Man säger att tiden läker alla sår, 
men ärren finns för alltid kvar.
Älskar dig kära mamma och saknar dig så...
Min älskling överraskade mig med det här fina
halsbandet från mitt favoritmärke "Soul of Maia"
och av fina Sussie som designar dem fick jag
en liten överraskning-ett matchande armband 
och en rar liten hälsning...TACK underbara du!!!
Kärlek från mig
Johanna

37 kommentarer:

  1. Stort grattis på födelsedagen! Hoppas du får en riktigt fantastisk dag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Stort grattis på födelsedagen.Ha nu en underbar dag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Grattis Johanna, hoppas du får en fin dag.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hipp hipp hurra för dig idag!
    Grattis fining och ät en tårtbit för mig med..

    kraam o puss

    SvaraRadera
  5. Ett stort grattis till dig på din födelsedag! Hoppas du får en riktigt mysig dag!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Grattis på födelsedagen! Jag håller med dig....dessa smycken är heeelt ljuvliga.
    Ha en fin dag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Stort grattis på din dag! Klart du ska fira. Så skönt att du känner att du kan fira nu :)

    Tänker lite extra på dig idag. Tänker på vad mycket du har fått gå igenom i ditt unga liv. Tänker att någonstans har du blivit en sådan fantastisk, vacker människa trots de erfarenheter du har. Jag tycker att det inger så mycket hopp om livet, om människor.

    Kramar till dig fina Johanna!

    SvaraRadera
  8. Stoooooooooooooort grattis till dig på din dag!!! Och vilken fin man du verkar ha, håll hårt i honom:)) Vad sorgligt att din mor dog när du var så liten... så tråkigt... Men det är klart att du ska fira din födelsedag!!! Att börja fira den medför nya minnen och det avleder och tonar ner de gamla tråkiga... Jag tror du är en riktig fighter, det verkar så... En solstråle:)

    Stöööörsta kraaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  9. Stort, stort Grattis på din dag! Vilka fantastiskt fina smycken, förstår att du blev glad för dem. Älskar det märket!

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Men fina Johanna, livet är inte rättvist! Så mycket du har behövt gå igenom.Massor av kramar till dig Diana

    SvaraRadera
  11. GRATTIS Johanna!

    Ja ibland gäckar livet oss.
    Va skönt ändå att kunna fira födelsedag nu.

    Kram på er båda två!

    SvaraRadera
  12. STORT GRATTIS SÖTASTE JOHANNA PÅ DIN DAG!!!!!!!

    varmaste kramar


    magdalena

    SvaraRadera
  13. Tack fina ni för era kommentarer!!!! Kram

    SvaraRadera
  14. Hoppas du haft en bra dag Johanna. Vilket fint halsband du fått av finaste Jonas. Kram till er båda.

    SvaraRadera
  15. Grattis med dagen din i går Johanna...jeg blir bare så trist av å tenke på alle årene du ikke feirte bursdagene dine...jeg skjønner jo veldig godt grunnen - bra du har begynt å feire igjen,for det er jeg også heeelt sikker på at din mamma ville du skulle gjort.så synd du mistet henne så tidlig,det kan jeg ikke forestille meg hvordan det må være:( Enda mer urettferdighet i livet ditt!!!Men så bra du har din flotte mann som tar så godt vare på deg og er så snill og gir deg slike nydelige gaver...virkelig velfortjent.håper dagen din var kanon!!!
    toveklem.)

    SvaraRadera
  16. Skickar ett stort Grattis..och hoppas att du haft en underbar dag!!!
    Tiden kanske inte läker alla sår..men som tur är bleknar en del av dom..och gör inte riktigt lika ont!!
    Ha en fortsatt mysig kväll!! Kram Annika

    SvaraRadera
  17. Grattis på födelsedagen! Hoppas du har haft en riktigt fin dag.
    Såren läks, men ärren ska vi bära med stolthet. Dem representerar ju det vi har gått igenom, upplevelser och nya insikter. Och framförallt minnen.

    Kram!

    SvaraRadera
  18. Ett stort grattis på din födelsdag. Jättefina presenetr du fått. Hoppas din dag varit toppen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  19. Grattis säger jag, med 1 timme och 12 minuter kvar av din födelsedag. Hoppas dagen fortsatte lika bra som den började, - jättefina presenter!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  20. Stort Stort grattis!
    Självklart ska du fira, är säker på att din mamma inte skulle velat något annat. För henne var det ju den största dagen i sitt liv, den dagen då du kom till världen. Det bästa du kan göra för att hedra din mamma är att fira din dag! (Även om jag verkligen, verkligen kan förstå att du inte gjort det tidigare....)
    Stor kram fina fina du!

    SvaraRadera
  21. Stort Grattis till dig, vilket underbart smycke du
    fått, väldigt, väldigt fint!

    Så fruktansvärt att förlora sin mamma vid 12-års ålder,
    jag var betydligt äldre när jag förlorade min pappa och
    jag tycker precis som du att ärren sitter kvar och tomheten...

    Varma kramar åsa

    SvaraRadera
  22. Jag ger dig grattiskramen så här lite i efterskott!
    Jag hoppas att du hade en underbar födelsedag och att du idag njuter lite till!
    Kram på dig fina du!
    Jenny

    SvaraRadera
  23. Stort grattis på din stora dag! Kram

    SvaraRadera
  24. Grattis i efterskott kära Johanna, din mamma skulle vara stolt över dig idag dån kämpe som du är! Önskar dig glädje och lycka nu. Kram Lisa

    SvaraRadera
  25. Så fina presenter.... och så klart ett super stort GRATTIS!!! Hoppas att du fick en härlig dag!
    Stor kram
    Sofia

    SvaraRadera
  26. En stor och fläskig bamsekram från mig.:-) Stina

    SvaraRadera
  27. Gumsan!!! Grattis i efterskott! Kram Jill

    SvaraRadera
  28. Stort grattis! Hipp hipp Hurra! Hoppas att din dag blir fantastiskt fin. Fira din födelsedag och fira din mammas minne. Det tror jag att din mamma skulle önska. kram från oss

    SvaraRadera
  29. Åhhhh hipp hipp hurra för världens sötaste Johanna♥ Hoppas din dag var helt underbar.

    kram CC

    SvaraRadera
  30. Halkade in här på din blogg av en slump och vill oxå framföra ett GRATTIS på din födelsedag;)
    Ha det gott!

    Kram Lussan

    SvaraRadera
  31. Stort grattis vännen!!!! Fina smycken du har fått:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  32. Ett stort grattis i efterskott!!! Hoppas du fick en fin födelsedag.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  33. Hej Johanna!

    JÄTTEKUL att ses idag, Sara hade verkligen ordnat allt så vackert. Fick ihop alla bokstäver tillslut...hur gick det för dig? ÅÅÅ, STORT GRATTIS i efterskott, halsbandet var SÅ FINT på dig! Läser om din mamma och det hugger tag i mitt hjärta...så hemskt...förstår att det varit(och är) jobbigt... hon är säkert med dig på något sätt ...skickar dig massvis med energi och styrka!

    Varmaste kramar
    Hanna

    SvaraRadera
  34. Vad berörd man blev...
    Man önskar ju att ingen skulle få uppleva en sådan sak...

    Stort grattis i efterskott i alla fall, halsbandet var underbart!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  35. Grattis i efterskott! Det är klart att din mamma vill att du ska fira din födelsedag. Vilken tur att du har en fin man vid din sida.
    Fina smycken. Din man har bra smak! (han valde ju dig...)
    Kram

    SvaraRadera
  36. Åhhh fina fina Johanna GRATTIS på din dag. Vad fint du delar med dig om din mamma klart hon vill att du ska fira din dag. Vad fina blommor du fått och smycken av din fina man : ) kramar i massor Sofia

    SvaraRadera