måndag, juni 25, 2012

Att köra igång med ett balkongprojekt

När vi flyttade in i vår lägenhet för snart tre år sedan så
tog vi över dessa balkongmöbler av förra ägarna, för att
ha något att börja med, planen har ju sedan dess varit att 
vi ska köpa en mysig rottingsoffa med divan.
Men hela tiden har det kommit andra projekt emellan, och
pengarna har prioriterats till annat. Nu ska vi få besök om
ett par dagar av min svägerska och hennes kille som ska bo här ett par
dagar, och jag kände att nu måste något ske!!!!
Jag har letat som bara den efter en soffa som ska stämma in
på alla mina krav:) men jag hittar bara ingen, så då bestämde jag mig!
För att försöka göra det bästa av vad man har....
Så här ser bordet och bänkarna ut, Vändö från Ikea....
vi har testat att ha dem innan på olika sätt...
men nu kom jag tillslut på att jag kan ju bygga
ihop en egen divansoffa av dessa tre
Så med en massa kuddar och plädar började
allt falla på plats...
Men det här var ju bara en "skiss" Gårdagen tillbringade
vi med att fara till färgaffären och Ikea för att inhandla
diverse nödvändiga prylar så som vit färg och madrasser och kuddar.
Så nu kan jag meddela att målning pågår,
ska bara sticka iväg och jobba lite mellan varven;)
Kram
Johanna

25 kommentarer:

  1. Men hus fiffig är då inte du! Det blev ju superbra! Snyggt som bara den, vilken skillnad. Nu blev jag så där att jag måste se mig omkring här hemma, om man vrider på nåt kanske det blir så där superbra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Vilken smart lösning du kom på. Det kommer ju att bli skitsnyggt.
    Ha en bra dag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Ser ju toppen ut, så fint!
    Pläden på bänken spanade jag in, Afrika?

    Jobba lugnt!

    SvaraRadera
  4. Recycle, reuse, reduce :)

    Helrätt snyggt!

    Ha en fin dag i sommarregnet.

    SvaraRadera
  5. Så påhittig du är...!!
    Blev ju jättebra!!
    Önskar dej en underbar dag!! Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Det var en fiffig idé du kom på! Kommer säkert bli jättefint!
    Lycka till med målningen, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Toppen vännen, du är så påhittig! Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Men så smart! Häftigt när det inte behöver kosta skjortan heller :)

    Vi har också en hopplös balkong som vi inte tagit tag i ännu fast vi har bott här i över 10 år. men nästa sommar kanske ;)

    Ha det fint!
    /Anna

    SvaraRadera
  9. Jädrans vad fint, det gäller att kunna se med andra ögon och tänka utanför ramarna. Sååå bra lösning och fint kommer det att bli. Bra med gäster så man får fart.. Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Ibland är det bra att få gäster så man får lite eld i baken! :-) Jättesnyggt. Gillar mattan också!

    SvaraRadera
  11. Så smart!!! Och snyggt!


    Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Vilken fiffig idé, blev ju jättesnyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Ser ju toppenfint ut din idé som du kläckte.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  14. Hej tjejen hur snyggt som helst : ) blir det : ) kramar Sofia

    SvaraRadera
  15. Vilken fantastisk lösning!
    Så fint och mysigt!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. jamen det var jo kjempelurt,og masse penger spart.Så er det i tillegg gøy å ha lagd noe selv....så dette ble bra på alle måter.Go Johanna :))))
    Toveklem.)

    SvaraRadera
  17. Mysigt Johanna, ser med spänning fram emot resultatet :) Hoppas du mår bättre nu fina du massor av kramar Diana

    SvaraRadera
  18. Där fick du en riktig toppenidé, så fint det blev med möbeln ihopsatt så!! Ser så mysigt ut på balkongen redan nu, ska bli kul och se slutresultatet.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  19. Det här kommer ju att bli så perfekt. Områdets finaste och smartaste balkong kommer ni att ha..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  20. Men å vad smart och snyggt!!!!

    SvaraRadera
  21. Du är så duktig Johanna! Om jag inte vetat hur fantastisk du är med barn och på att vårda, så hade jag sagt att du valt fel utbildning! :)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  22. Det ser finfint ut! I fredags försökte jag själv skapa en budget inredning av vår balkong men la av när det bara blev dyrare och dyrare! Det är faktiskt inte så lätt alla gånger!

    Kram

    SvaraRadera