måndag, februari 06, 2012

Sjukdomsinsikt....

Hejsan hittade de här bilderna 
när jag kikade en snabbis
på datorn, tror inte jag visat er 
vår fina Marockansk lykta tidigare.
Den ger ett väldigt mysigt sken på kvällen 
när blockljuset brinner i den.
I dag först förstod jag att jag inte alls mådde bra,
jag trodde att jag skulle kunna gå
 till skolan och göra prov idag 
och sen jobba i morgon, bara ta det 
lite försiktigt....
Jag VET jag förstår hur det låter,
 och jag hjälper ju andra hela dagarna
men det här med att hjälpa mig själv
 det har ALDRIG varit min grej!!!!
Så idag stannade jag hemma 
lite för att få en extra dag att vila upp mig,
och så glömde jag för ett par sekunder bort
 "mitt problem" att inte kunna
böja mig framåt eller röra mig alls särskilt fort, 
utan hela tiden som en sengångare...
Vår katt satt så fint på stolen och jag fick
 sån lust att bara 
böja mig ner och pussa honom,
och trots att jag gjorde det försiktigt 
så svimmade jag nästan allt svartnade 
och benen vek sig och jag trillade ihop.
Senare i dag har jag haft väldigt ont i huvudet och spytt.
Så efter det har jag tagit åt mig att jag inte alls mår bra 
och att det är allvarligt med hjärnskakning och 
sjukskrivit mig en vecka- hejja mig;)
Hoppas ni mår bra.
Kram
Johanna

28 kommentarer:

  1. Det var duktigt gjort av dig att ta kroppen på allvar. Det har vi ju fått lära oss att den signalerar rätt bra när det är dags att dra ner tempot!
    Nu tjatar jag inte mer på dig att du ska ta det lugnt, men gör det i alla fall!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag skulle precis fråga hur du mår. Skönt att du är hemma igen och att du lyssnar på din kropp.
    Jag önskar dig snabb bättring :)

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  3. Har helt missat vad som hänt då jag haft några internetfria dagar, men jag hoppas du kryar på dig fort!

    SvaraRadera
  4. Det var förståndigt av dig ddu får vara rädd om dig.Världen går inte under för att du tänker på dig själv.Så var försiktig och vila dig, så kanske vi kan träffas till helgen, hoppas att ni kommer. Krya på dig, ha det bra hälsa Jonas.Kram svärmor.

    SvaraRadera
  5. Krya på dig vännen, ta det lugnt och försök ta det lugnt!

    Kram gumman!

    SvaraRadera
  6. Nej, hjärnskakning är inte att leka med. Du måste vara hemma och kurera dig. Kanske längre än en vecka egentligen. Ta det lugnt nu!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej hjärtat..Så tråkigt att läsa om din situation just nu. Men snälla lyssna till din kropp de gjorde inte jag och de kostade många år. Önskar dig allt bättring i världen och kom ihåg att de finns bara en som du.. Massor av varma KRAMAR och Styrka

    Lisa

    SvaraRadera
  8. bra beslut nu tar du det lugnt : ) Krya på dig fina Johanna kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Ja heja dig, absolut! Ta det lugnt, så obehagligt det låter! Sköt om dig, vännen! Kram

    SvaraRadera
  10. Nä fy så otäckt!
    Men det var kanske det låga järnvärdet som gjorde att du svimmade.
    Hjärnskakning är inte att leka med. Man ska ta det lungt och helst sittligga ner första dagarna. Reser man sig upp för tidigt och för mycket tar det längre tid för huvudvärken att släppa helt (sa läkarna till min mamma när hon fick en kraftig hjärnskakning för nått år sedan).

    Ta det lugnt nu och
    KRYA PÅ DIG:)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Men oj! Krya på dig snart.

    SV: då måste du gå till Provinat en söndag. Deras söndagsmiddag blir en perfekt belöning när du känner dig bättre. Kram

    SvaraRadera
  12. Var rädd om dig, och krya på i ett lugnt tempo!

    Anita

    SvaraRadera
  13. Hjärnskakning är inte något att leka med. Ta det nu väldigt lugnt nu.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  14. Ja hejja dig verkligen!!! Jag vet känslan av att vilja så mycket men det vill inte kroppen... Lyssna på den nu och låt det ta sin tid, annars tar det bara längre tid och det vill man ju inte!
    Kram från en som lärt sig "the hard way" ;-)
    Sköt om dig nu!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Men kära du... man måste som sagt vara rädd om sig.Bra gjort!
    Hoppas katten kan ha läkande effekt om inte annat tröstande iallafall - eller? Det är så skönt med en spinnande katt bredvid sig.
    Krya på dig
    annika

    SvaraRadera
  16. Johanna-bra gjort! Mina plågor blev plötsligt så små. Läser om vad du råkat ut för och hoppas att allt ska bli snabbt bättre vännen!
    Krya-på.dig-Kramar

    SvaraRadera
  17. Hmmm, nu vet du vad jag tänker...
    Vila nu upp dig och ha det så mysigt det bara går!!

    KRAM o hör av dig om du har tråkigt

    SvaraRadera
  18. Du måste verkligen ta hand om dig vännen min! Bra att du har sjukskrivit dig, ta nu det här på allvar. Du kommer att tillfriskna mycket bättre om du låter detta ta sin tid nu. MASSOR MED KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  19. Usch stackars dig, ta hand om dig! Vad fint ni verkar bo alldeles vid vatten? Kram!

    SvaraRadera
  20. Aj aj aj! Hjärnskaknig är inte att leka med... Du kommer väl ihåg Lisabets instruktioner till sin syster...? "Du får bara ligga här i sängen och kräkas..." ;-) Något sådant...

    Hoppas dock att du mår mycket bättre snart!!

    Krya på dig!

    Kram Emelie och Elin

    SvaraRadera
  21. Hej på dig Johanna!

    Hoppas att du verkliget kryar på dig snart!
    Bäst att vila ! och lyssna på kroppen!

    Ta hand dom dig !

    Kram

    SvaraRadera
  22. Hoppsan!! Glömde bort att berömma din fina lykta! Den var verkligen superläcker... förstår mycket väl att ljuset som strålar från den är riktigt mysigt!

    Var rädd om dig!

    Kramar från oss... igen! :-)

    SvaraRadera
  23. Men finaste du, har ju helt missat vad som hänt. Så otäckt!!! Hjärnskakning är ju verkligen inget att leka med. Huvva, lider med dig och hoppas att du kvicknar till fort.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  24. men oj. stackars dig.
    men bra att du nu tar hand om dig!!!
    kram!
    u.

    SvaraRadera
  25. Var rädd om Dig och krya på Dig !!

    SvaraRadera
  26. Hej Johanna!

    Men fy så otäckt du har varit med om.. Lyssna nu på din kropp och ta hand om dig. Du är ju det viktigaste du har, eller hur!

    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  27. Jättefin lykta och ta det försiktigt och krya på dig kram

    SvaraRadera
  28. Bra beslut Johanna! Var rädd om dig nu!

    Kram Marie

    SvaraRadera