tisdag, februari 07, 2012

Läker mina sår...

Man får gilla situationen 
och göra det bästa av det hela, är
det inte så???
Det har jag verkligen försökt göra
 idag med en massa gott te, 
mycket sömn, fina tidningar och
välgörande honung från Blueberry.
Jag gör allt just nu för att läka mina sår,
jag har sår i munnen, men framförallt
det stora fem centimeter långa djupa
operationsärret i pannan. Gråter varje
gång jag ser mig i spegeln....
Jag käkar mat med zink och tillskott
av zink, har ni fler "läketips" så
tar jag tacksamt emot!!!
Kram
Johanna

41 kommentarer:

  1. hope it helps and you are healing soon.

    SvaraRadera
  2. Vila mycket och gör det du tycker är kul!

    Superkram

    SvaraRadera
  3. Vila, bra lektyr och en make som skämmer bort dig.... Du verkar ha det som behövs. Jag tror att du bara behöver ha lite tålamod upptill. Sen är du snart på banan igen vännen :)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Har inga bra tips, förutom att låta kroppen vila sig i form! Jag sänder dig massor av styrkekramar!

    Kramiz Madde

    SvaraRadera
  5. men gud! läste längre ner vad som hänt! din stackare! dte låter ju inte alls bra men verkar som att du mår lite bättre idag? Jag som tycker synd om mig för lite hosta.. fick ju plötsligt lite perspektiv. En stor krya på dig kram!!

    SvaraRadera
  6. Men lilla gumman, stackars dig! Var rädd om dig nu och vila massor.

    Många kramar
    Marie

    SvaraRadera
  7. Men jösses, jag hade helt missat din sjukhusvistelse!! Skönt att du fått komma hem nu i alla fall och hoppas du kryar på dig snabbt! Krma

    SvaraRadera
  8. Vila så mycket du bara kan! Lite härlig lyx med fina tidningar. En stor styrkekram i från mig
    kram Malin

    SvaraRadera
  9. Nämen oj då!
    Fick genast scrolla ner och läst vad som hänt. Hoppas verkligen att du känner dig bättre snart. Vila, vila, vila. Det brukar hjälpa. Och se till att få i dig bra med näring.

    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  10. Stackare styrke kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Har precis läst vad som hänt, vännen så hemskt!! Ta hand om dig<3 kramar A

    SvaraRadera
  12. Vila vila vila!!! Ta det lugnt och få krafter!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  13. Hej Johanna, kom in här och läste ikapp några dagar. Men oj vad det hänt saker. Skönt att du är hemma nu och ta hand om dig i massor!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  14. PS: Bio-oil ska vara bra mot ärrläkning.

    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  15. Just wanna wish you a good night and a nice new week. geisslein

    SvaraRadera
  16. ...söta Johanna...
    mycket vila,tänka positivt,äta gott och sunt så kommer du vara som ny snart ska du se...

    Stor och varm kram på dig!

    SvaraRadera
  17. Huuu din stackare!!! Läste precis om olyckshändelsen och allt!! Så otäckt. Nu får du bara vila och ta det riktigt lugnt!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  18. Hoppas du måsr så bra att du kan njuta av te och fina tidningar! Kram på dig!

    SvaraRadera
  19. Hej stumpan,
    Skickar massor av kramar till dig. Du har ju en himla otur och inte för att jag önskar någon det som hänt dig, men minst av alla dig! Ta hand om dig, ta den tid det tar att 'krya på dig' och låt fina mannen din skämma bort dig. Det vet jag att han gärna gör!
    KRAM och massor med kärlek,
    // Jennica

    SvaraRadera
  20. Hej Johanna!

    Hoppas att du känner dig lite bätre idag...gott te och härlig läsning ser bra ut...kanske någon lätt massage kan vara skönt? Har du provat att meditera? Skickar massor av kryapådig tankar! SNART mår du bra igen!!!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  21. Bara att kroppen ska få vila, det är mitt tips.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  22. Stackare vilken helg du haft. Titta på film och läsa om du orkar, någon härlig rulle som du kan fly bort i som jag gjort sista tiden :-)
    Det är skönt att inte alltid vara i detta nuet utan vara någon annanstans ibland.

    En chokladbit har jag hört ska vara bra i vissa tillfällen med ;-)
    Skickar en extra kram från mig här.
    Kraaaam Linda

    SvaraRadera
  23. Men du,vad hemskt, stackars dig! Hoppas du mår lite bättre och att du få bli lite omhändertagen och ompysslad nu! Många kramar!

    SvaraRadera
  24. Vad jobbigt detta som hänt! Måste ha varit väldigt läskigt att svimma sådär och vakna och se en massa blod... Jag hoppas att du kryar på dig snabbt och att du mår så bra du kan.

    Köpte också nya Vackre Hem i fredags! Blev inspirerad!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  25. Men kära vän! Jag har helt missat vad som hänt. USCH!
    Du har allt mitt medlidande!
    Skäm bort dig med allt du kan!!! KRAM i massor!!!

    SvaraRadera
  26. Vila sig i form tror jag på ,härligt med en make som ställer upp ,krya på dig

    SvaraRadera
  27. Åhh snälla du!! Krya på dig sötaste!! Kramkram

    SvaraRadera
  28. Vi sänder en massa värmande tankar till dig i ett litet hopp om att de gör lite nytta.

    Ta nu hand om dig

    SvaraRadera
  29. Bra att du vilar. Det är nog det bästa ändå.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  30. Usch vilken tråkigt olycka! Hoppas du mår bättre idag och att ärren läker fint i pannan!
    En helande kram från mig! /Britta

    SvaraRadera
  31. Åhh söta du..STORA krya på dig kramar i massor till dig..:)

    Tillåt dig att vila så mycket det bara går:)

    Kraaam Susanne

    SvaraRadera
  32. Vila, vila, vila.....och fortsätt bli ompysslad.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  33. Nä, inga fler tips mer än att vila. Vila på riktigt liksom och inte bara säga att man ska vila, utan VILA. Och koppla av och bort det allra minsta som känns stressigt eller så!
    Kramar

    SvaraRadera
  34. Skönt att du vilar. Proppa i dig så mycket zink du kan. Jag googlade lite och det verkar som att zinkrik mat är: skaldjur, pinjenötter, råris, ost, fisk, ägg, linser, kyckling, fullkornsprodukter. Så är mycket av detta :)

    Stor kram
    Sofia

    SvaraRadera
  35. Oj vilket trauma du fått vara med om de senaste dagarna! Hoppas du mår bättre snart :) //Pia

    SvaraRadera
  36. Uch stackars..försök fokusera på att du redan är frisk..se det framför dig,har själv varit långvarigt sjuk och vet att det hjälper. Stor kram från Maria på inredningsvis.se

    SvaraRadera
  37. Vila, vila och vila är nog vad som gäller. Ta en dag i sänder..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  38. Läste just om vad du varit med om. Är så ledsen för din skull men jag hoppas du ska få må bra snart igen.Du får vila och ta hand om dig själv så mycket som bara går det är mitt tips.

    Kramar

    SvaraRadera