tisdag, februari 14, 2012

PC eller Mac?????

Jag inser att det är dax, eller vad tror ni...
Det är nämligen så att min laptop
 är från -04,
och beter sig som den har gjort sitt....
det sista nu är att den har slutat ladda!!!
Visst jag kan köpa en ny sladd, 
men vad jag egentligen borde köpa är nog en ny dator.
Jag har en mac just nu, vad har ni? 
tycker ni jag ska satsa på en ny mac?
eller en PC? Det känns ju som många 
av er bloggare har just PC och
att det finns så många fler blidredigeringsprogram
 till dem- som tom är gratis.
Snälla hjälp mig!?!
Kram
Johanna

24 kommentarer:

  1. Jag säger Mac. Helt klart. Det finns gratis bildredigeringsprogram till dessa med.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag har PC men maken som arbetar som fotograf förordar alltid Mac just för att den är bättre på bilder säger han. Jag tror det är hugget som stucket,men om du är van vid en mac så borde du kanske satsa på det. Mitt tips! Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Ja detta med datorer är inte min grej, de ska bara funka=) Hade dock ditt "problem" för ett par månader sen, min förra tålde visst inte cola (what?!!)Ladnade dock på en PC.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har också en asgammal dator. Så gammal så det nästan är en skrivmaskin. Dessvärre kan jag inte ge dig något råd om PC Vs Mac. Jag kan NADA om datorer.

    Kram Johanna!

    SvaraRadera
  5. En nya mac finis its the best! ; ) kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Hade nog satsat på en mac, maken har det och han planerar att fixa till mig också framöver när det finns lite pengar över.

    Visst är det silkespapper i pomsen! Men jag köper dem halvfärdiga, har varken pysselfingrar eller tid att göra dem helt from scratch ;-)

    kram Mia

    SvaraRadera
  7. Jag har ju PC. En alldeles ny dessutom :) Men om man gillar foto och bilder är väl egentligen mac bättre.... Men är man PC:are så är man. Dessutom hade jag köpt photoshop för PC precis innan min gamla dator kraschade.... Svårt att hitta argument för att köpa ett sånt program en gång till för mac istället....

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  8. Mac! plenty of reasons already told to you. I have always had Macs. All others who have PCs always have issues and they are having to have them in the shop. In English PC = Piece of Crap!

    SvaraRadera
  9. Jag har alltid haft PC och gillar det. Men en av våra flickor kör med Mac och är helfrälst.
    Ha en fin Alla Hjärtans Dag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Jag är ju inte Mac frälst men vet att många gillar den!

    Alla hjärtan kram till dig!

    SvaraRadera
  11. En stor varm Allahjärtans-kram till dig!
    Önskar att din dag kommer att fyllas med kärlek, glädje och många geléhjärtan!
    Raina

    SvaraRadera
  12. Det är nog vad man gillar bäst. Jag har PC och är väldigt nöjd med det. Mac är fint men ganska mycket dyrare.
    Hoppas att du blir bättre och bättre!

    Jag önskar dig en fin dag!
    Stor kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Vi har en liten kamp här hemma med om just detta. Jag har alltid haft pc men är inne på mac för den verkar enklare på något sätt. Min man som tyvärr är den som har kunskap om detta säger pc.
    Det ska bli kul att se vad du bestämmer dig för.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Jag är då nöjd med min PC.;-) Kram Stina

    SvaraRadera
  15. Jag jobbar i Mac och använder den även hemma. En MacBook Pro.
    Sedan har min sambo en PC här hemma som jag ibland lånar och då svär jag alltid lite för att jag tycker att funktionerna inte är logiska som hos en Mac.

    SvaraRadera
  16. Själv kommer jag att köpa en ny Mac när min gamla dör.( 05)
    Vi har haft Pc i omgångar, för att folk har sagt saker som "det funkar inte på Mac" Sen har vi upptäckt att det visst funkar på Mac.
    De vi känner som fortsätter att kämpa med Pc, de får i mycket större utsträckning än oss, lämna in sina datorer för att något kraschat.
    Ska bli spännande att se vad du väljer och varför du väljer det!
    //Monzan

    SvaraRadera
  17. PC ♥ Och jag önskar dig en fin alla ♥-dag!

    kram till dig från lilla mig "cc":)!

    SvaraRadera
  18. Mac, mac, mac! ;-)

    Ja, pappa ägde husen på bilden i mitt inlägg och vi bodde i huset bakom där bara mitt rum, den gamla lanthandeln, syns. Visst är det roligt med gamla bilder!

    Ha en fin alla hjärtans!

    SvaraRadera
  19. fin alla hjärtans dag,
    ~ & tack för alltid fina
    ord hos mig .. betyder mycket !

    .. & mac. mac mac mac.
    alla gånger. :)

    SvaraRadera
  20. Tyvärr är jag kass på datorer .. Men min man lovordar Apple.. Jag har en iPad .. Den är lätt att blogga med .. I soffan .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

    SvaraRadera
  21. Mac utan tvekan! Aldrig några problem, och lätt att använda.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  22. Jag har pc men säger MAC. Det går att ladda ned windowspgm till macen också så det är inte ett argument. Glöm pc om du gillar hålla på med foto och sånt.

    SvaraRadera
  23. Jag röstar på MAC, den är så enkel plus att det finns bra bildprogram. Jag har nyss laddat ner picasa 3 och den funkar kanon.

    kram V

    SvaraRadera