lördag, februari 04, 2012

Inlagd på sjukhus

Ja igår hände något riktigt tråkigt....
Jag svimmade och vaknade i en blodpöl,
dagen blev alltså INTE som jag hade tänkt!
Jag hade fallit så illa och landat handlöst på pannan!!!!
Det blev till att tillbringa hela dagen på sjukhuset,
eftersom min puls gick ner kraftigt och blodvärdet var lågt
för observation och även sy- fem stygn i pannan.....
De gjorde datortomografi, och skiktröntgen
 av hjärnan och nacke, eftersom man var orolig
 att jag fått en hjärnblödning, även EKG, 
och undersökning av buken
Jag fick såå ont efter fallet, både i nacken och pannan
(inte så konstigt va??)men den
första röntgen visade ingenting. 
Eftersom jag senare började spy så fort jag rörde på mig,
blev de oroliga och gjorde om röntgen, 
men den visade ingenting den andra gången heller.
Jag pendlade även fram och tillbaka i medvetande,
ena stunden var jag ganska pigg för att i nästa stund
bli såååå trött att jag inte kan hålla upp ögonen
 och bara sluddrade.....
Jag lyckas inte övertyga läkaren om att få
åka hem så jag blev kvar på sjukhuset över natten:(
Lite synd om mig nu...
Kram
 Johanna

58 kommentarer:

  1. Usch då så tråkigt för dig,hoppas det inter är så allvarligt. Tänker på dig kram från svärmor och svärfar krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Usch då detta lät inget vidare. Krya på dig nu. Hoppas du får en bra helg trots allt. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Men lilla gumman!!
    Så tråkigt..förstår att du vill hem..men lika bra att du stannar över natten såklart!!
    Det var ett lågt blodvärde du hade...phu....
    När jag hade fått min äldsta dotter..förlorade jag en del blod efter förlossn..hade då ett blodv..på 72. Men fick då järn i flytande form.
    Skönt att allting annat var bra!!
    Krya nu på dej vännen!!
    Skickar en stooor kram/Annika

    SvaraRadera
  4. Oj fy så otrevligt! Vi får hoppas att det "bara" är blodvärdet som spökar! Krya på dig nu!!!!

    Kramar Susanne

    SvaraRadera
  5. Uff, det var ingen god dag for deg.
    God bedring. Håper du blir fort frisk igjen.

    Klem fra Heidi

    SvaraRadera
  6. Å, stackars dig min älskade vän! Sänder styrkekramar och hoppas att du kryar på dig snart!!! Pussar och kramar från Marie

    SvaraRadera
  7. Å, stackars dig min älskade vän! Sänder styrkekramar och hoppas att du kryar på dig snart!!! Pussar och kramar från Marie

    SvaraRadera
  8. neeeeimen Johanna!!!!Stakkars!!!!!!!Jeg synes også veldig synd i deg,det er jo så kjedelig og tråkigt å ligge på sykehu.MEN...må man så må man!Du er i de beste hender,og det er jeg glad for for dette hørtes ikke bra ut!Håper de finner ut av det Johanna,riktig god bedring fra meg!
    toveklem:)

    SvaraRadera
  9. Åh fy! Stackars dig! Krya på dig vännen! Verkligen!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  10. Uff, så ille. Stakkars deg! God bedring!!! Klemmer

    SvaraRadera
  11. Nä fy!! Stackars dig. Krya på dig.

    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Men lilla vännen.

    Usch och fy så hemskt. Lite oroliga i magen blir vi allt. Men känner oss lite lättade när vi vet att du är kvar på sjukhuset. Ja vi vet det är ingen rolig plats att vara på men det är den bästa platsen att vara på om man är sjuk. Vi tänker massa på dig.
    Ta nu hand om dig

    SvaraRadera
  13. Men snälla lilla du, vad du hittar på!
    Låter riktigt otäckt det där! Även om det är trist att vara på sjukhus så ta det lugnt och låt dem kolla dig ordentligt. Stressa inte utan vila, stress kan ju visa sig på de mest märkliga sätt...
    Kram på dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Var rädd om dig och hoppas du är på benen snart igen! Så otäckt! Kram, Marthina

    SvaraRadera
  15. Usch o fy så otäckt!! Krya på dig! Kram, Marita

    SvaraRadera
  16. Oj, det lät inte kul nej. Hoppas du snart är på benen igen o kommer dig hem, med felet hittat.

    Go`klem Anna

    SvaraRadera
  17. Men , det var nog inte vad du väntade dig av den här dagen ,tänk så fort vår värld kan förändras ,hoppas det ordnar sig till det bästa för dig ,styrkekramar ,Nette

    SvaraRadera
  18. Har mejlat, ring om du vill...

    KRAM

    SvaraRadera
  19. Men usch... du får se till och vila och ta hand om dig nu. Hoppas du får komma hem i morgon.

    vill ge dig en liten krya på present, skicka ett meddelande till min living and dreams facebook sida när du känner dig tillräckligt kry!

    Kram / Tess
    http://livinganddreams.blogspot.com/

    SvaraRadera
  20. Ta hand om dig nu och ta det lugnt.
    Styrkekram från Åsa

    SvaraRadera
  21. Men jisses vännen, hoppas du kryar på dig snabbt och att det inte är något allvarligt!
    Stor kram

    SvaraRadera
  22. Oj, och fy. Det där lät inget vidare. Krya så mycket på dig <3

    Kram Anna

    SvaraRadera
  23. Stora krya-på-dej-kramar! //kram maria

    SvaraRadera
  24. Oj oj, inte bra!! Krya på dig!!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  25. Oj, det låter lite otäckt. Hoppas allt gått bra! kram

    SvaraRadera
  26. Tack alla underbara människor för er kärlek och omtanke!!!
    era fina hälsningar värmer mitt hjärta...

    SvaraRadera
  27. Du får inte skrämma oss på detta viset. I dessa stunder e det extra jobbigt att va långt ifrån er. Ta nu sade om dig och krya på dig i massor. Kram från oss i billesholm

    SvaraRadera
  28. Hej sötaste finaste du ♥ Det är förmodligen en kraftig, kraftig hjärnskakning! Vårt älskade stora Socker råkade ut för en stor olycka för ett årsedan. Det du förklarar låter pricis så som hon mådde. Och det höll i sig i flera veckor! Vi for till sjukhuset flera gånger eftersom hon pendla i illamående och huvudvärk mm. Allt slutade bra men det var en lång och oroliga veckor med många tårar och ovisshet.

    Men låt dig ta den tid du behöver för att komma tillbaka till jobb, plugget osv..... lyssna på din kropp! Nu är det vila som gäller!

    Krya på dig finaste du!
    KRAM ♥ CC ♥

    Tänker på dig!!!!!!!!

    SvaraRadera
  29. Men gumman, jag hoppas den inte är något allvarligt! Jag tänker på dig. Ta hand om dig.

    Kram

    SvaraRadera
  30. Men lilla gumman! Krya på dig.
    Och hoppas att du kan sova och vila.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  31. Krya på dig, och hoppas du blir utskriven i morgon.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  32. Men älskade vännen, vad du råkar ut för! Det där låter inte alls bra, du måste ta hand om dig. Och du...inte försöka övertala läkaren att släppa hem dig. Tvärtom, stanna nu där tills det känns helt ok!
    Massor med KRAMAR!!!
    (Jag försöker nå dig i helgen.)

    SvaraRadera
  33. Sänder dig massor av varma kramar.
    Annika

    SvaraRadera
  34. Det låter inte kul alls! Hoppas att du snart kryar på dig!

    Jag har varit med om en liknande incident för några år sedan, då jag svimmade och vaknade med huvudet i en stor otäck blodpöl. Jag slog upp ett jack vid näsroten när jag landade mot ett vasst element. Fick en lättare hjärnskakning och blödningar i båda ögonvitorna, så jag såg förskräcklig ut med röda ögonvitor i stället för vita i ett par veckor... ;-)

    Ta det nu lugnt en tid framöver med tanke på hjärnskakningen!

    Kram
    Elisabet

    SvaraRadera
  35. Otäck händelse! Skönt att doktorn inte släppte hem dig :) , hjärnskakning är inte att leka med. Hoppas att du snart mår bättre igen, men ta det lugnt nu och var rädd om dig. Har bara svimmat av helt vid ett tillfälle. Eller som jag väljer att beskriva det... -det var toastolen som hoppade upp och slog mig i ansiktet!!! Och nej, jag var inte på lyset! Kram på dig

    SvaraRadera
  36. Hope you are back in good health, soon.

    SvaraRadera
  37. Hej!
    Sjukhus är aldrig kul!!! Hoppas du kryar på dig snabbt och får komma hem idag.
    Krya kram Anna

    SvaraRadera
  38. Det är mycket synd om dig. Usch, så jobbigt det låter.

    Stor Kram
    Anci

    SvaraRadera
  39. Men gumman, så du skräms. Fast väldigt bra beslut av läkarna att dom behöll dig över natten. Lågt blodtryck kan ställa till det när man blir yr, du föll olyckligt. Hoppas nu natten varit lugn, men ta det väääldigt lugnt nu.
    ♥-kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  40. Men lilla gumman!

    Vad är det som händer?
    KRYA PÅ DIG!

    Har skickat meddelande på FB som du inte svarat på och nu blir jag orolig!

    HÖR AV DIG så fort du är på benen igen! Vill höra hur det är med dig vännen!

    KRAM från mig

    SvaraRadera
  41. Å krya dig, hoppas att du snart är på benen igen. Ta hand om dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  42. Oj, det låter inget vidare. Hoppas du känner dig bättre snart!

    Krya-på-dig-Kram
    Anna

    SvaraRadera
  43. Men vännen, usch så tråkigt. Hoppas att du kryar på dig och snart är pigg och hemma igen.

    Kryapådigkram!

    SvaraRadera
  44. Men oj då!
    Tänker på dig.....
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  45. Usch, det låter inte bra, vad otäckt... Sänder massor med krya-på-dig-kramizar från mig!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  46. Men vännen, stackars dig!!!!! Skickar massor av kryapådigkramar och styrkekramar till dig, du ska se att du snart är hemma igen.

    VARMASTE KRAMAR
    Hanna

    SvaraRadera
  47. Men lilla du så fruktansvärt. Lyssna på doktorn och håll dig stilla i sängen. Hoppas du har nära och kära som kommer och pysslar om dig. Stor Kram från mässan i Köpenhamn

    SvaraRadera
  48. Men fy så obehagligt! Stackars dig, det är ju väldigt, väldigt synd om dig! Stor kram till dig, vännen!

    SvaraRadera
  49. Men gode tid vad händer stackare : ( krya på dig kram Sofia

    SvaraRadera
  50. Nej, men, snälla, stackare! Och var glad för att dom vill behålla dig så att du får en ordentlig genomgång när du ändå är där. Vilket elände. Hoppas det bara fattas för lite spenat i maten - jag tänker på det där med blodbristen.
    Du får ha det så gott som det nånsin går och hör snart av dig, man blir ju alldeles orolig för dig!
    Krya på dig!
    Stora kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  51. offda,det hørtes ikke bra ut, masse godbedring til deg ☺ Gleder meg til å følge din flotte blogg videre ♥

    SvaraRadera
  52. Men herregud. Så obehagligt. Tur att det inte var något riktigt allvarligt. Hem och krya. Ta det lugnt.

    SvaraRadera
  53. ett varmt varm krya på dig! Ta det lugnt och vila! Stressa inte utan ta den tid kroppen behöver för att få vila och bli kry igen!!!

    stor kram
    M.

    SvaraRadera
  54. Så fruktansvärt stackars älskade vän!!!! Lider verkligen med dig, men du är en sån kämpe Johanna kom ihåg det!! Kram

    SvaraRadera
  55. NÄE du det är mycket synd om dig inte lite. Det låter som någon slags mardröm man har.

    Stor kram sänder jag till dig!

    SvaraRadera
  56. Alltså att du ska behöva råka ut för detta min vän- det är inte rättvist, så himla tufft för er nu alltså. Gråter när jag läser detta. Kram till både dig och din man.

    SvaraRadera