söndag, augusti 26, 2012

Njutfulla tips

Ett tallriksställ är användbart till väldigt mycket, 
på frukostbordet med pålägg och bröd,
 eller som fruktfat, eller till julbordet, 
brunchen...ja ni fattar va;)
vi köpte vårat på Hans Mikaels när vi
bodde i en liten etta ihop, och behövde bygga på höjden.
Tallrikarna är från Indiska. 
I går kväll, fick det agera skaldjursplatå....
Ett kilo räkor delade vi på gubben och jag,
ska man frossa så ska man....
Ett välkylt glas bubbel passade fint till...
Kvällen till ära lyste solen och vi kunde sitta
ute på balkongen, vilket höjde mysfaktorn ännu mera.
Duken som fyndades på Hemtex för ett tag sedan,
kom minsann till användning den med.
Och för att inte få för mycket träsmak i rumpan 
har vi köpt extra tjocka sittunderlägg,
 i fårskinn från Sheperd,
(de är lite gummerade på undersidan vilket gör
 att de inte flyger iväg när det kommer en vindpust)
Som sagt är ni sugna på ett glas gott kallt
 kan jag rekommendera det vi drack,
 "Anna De Codorniu" 89 kr.
Kram
Johanna

40 kommentarer:

  1. Ah...Lyxmyyyyyyys :)
    Tack för tipset om dryck/Kram

    SvaraRadera
  2. Ser jättegott ut och vilka snygga balkong-möbler!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig kväll ni verkar ha haft! Ett glas bubbel är ju aldrig fel...//kram maria

    SvaraRadera
  4. Det ser jättemysigt ut, och så fint upplagt det blir med tallriksstället!

    SvaraRadera
  5. Vilka jättefina foton från er mysiga balkong!! Jag har också en sådan där tallrikshållare som används flitigt vid kalas, så praktisk med många användningsområden!!! Mums med skaldjur och vitt till det:))

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är de praktiska;) Skaldjur och vitt är aldrig fel hihi

      Radera
  6. Så mysigt ni har det :) Er balkong är underbar stor kram Diana

    SvaraRadera
  7. Smart! Och så gott det ser ut!

    SvaraRadera
  8. Superfina foton Johanna! Och vilken mysig kväll! Och så gott det såg ut....har fortfarande inte ätit några kräfor i år...får nog ha en liten skaldjursfrossa jag med en kväll! :)
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får du se till att ändra på vännen;) sååå gott. Kram

      Radera
  9. Så underbart lyxigt och fint! Man blir sugen på både räkor och fina fårdynor nu ju :)
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Mums vad gott - vi brukar frossa här hemma med! :-)

    SvaraRadera
  11. Åh vad gott, skaldjur, paj och bubbel.
    Och så härligt med fårskinnsdynorna,
    mysvarning.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Mmmmmm vad gott, jag ÄLSKAR skaldjur. Snyggt fatställ.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  13. Ser nice ut,allt utom musslorna.hoppas allt är bra med er.Kram svärmor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inga musslor det är ostron;) hihi nä de var lite slemmiga;)

      Radera
  14. Så gott det såg ut och tallrikstället var ju en toppengrej.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  15. Helt underbart, ni måste ha haft det toppen!
    Tallriksstället var fiffigt, det är bra när man använder något till mycket..

    kramkram

    SvaraRadera
  16. Vilka mysiga bilder,förstår att ni haft en härlig kväll
    Toppen när man kan bygga på höjden, Jättefint fat
    ha en bra vecka

    SvaraRadera
  17. Jättesmart och snyggt! Ska köpa en sådan till vår stuga och nu vet jag ju hur jag ska servera när vi får gäster :)! Det är något med fårskinn just nu, så fiint!

    Ha en fin vecka, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  18. Så härligt ni hade det:) Jag och sambon var på Smögenbryggan i lördags och åt räkor vi med:) Det är ju verkligen något av det bästa som finns!

    Härliga foton du visar!

    Kramar till dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tror jag att era räkor var ett stå vassare;) men våra dög;) Kram

      Radera
  19. Fiffigt tallrikställ och vilka snygga utemöbler ni har! Love it!

    SvaraRadera
  20. Kul idé där med tallrikstället:)

    Härliga bilder!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  21. så otroligt vackra trädgårdsmöbler .......!!

    och skaldjur finns det något godare ?! ...*ler

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  22. Å så deilig å få se enda flere fine bilder av de herlige møblene dine!!!!:)))
    Og skalldyrfatet er bare lekkert,selv for en som ikke liker skalldyr :)
    Den kvelden ble nok koslig:)))
    Toveklem:)

    SvaraRadera
  23. Hej vännen! Tack snälla för din fina kommentar inne hos mig & jag kan verkligen säga det samma. Har tänkt så mycket på dig och undrar hur du mår och hur allt går. Jag ska ev upp till sthlm under hösten och då hoppas jag att vi kanske skulle kunna klämma in en fika? Det skulle vara underbart kul att träffa dig igen.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart vi ska- vore supermysigt!!!!! Kram

      Radera
    2. Topp! Jag hör av mig när datum är spikat! Kram

      Radera
  24. Så mysigt ni gör det hela tiden, en fröjd att se! Och så sjukt gott med räkor och vitt vin, ni fick det till slut... ;) pussa på Söderman, massa kramar

    SvaraRadera