fredag, augusti 03, 2012

Så här grym är jag om sanningen ska fram

Förr hatade jag pelargoner, doften av dem 
och ja det mesta...
men så förra året ändrades det, 
jag hittade den gamla rostiga kitteln,
fyllde den med vita pelargoner och tyckte
 helt plötsligt att de var underbara!
Så kom vintern och jag hade minsann hört att 
man kunde ställa ner dem i källaren så
skulle de överleva till våren.... 
jag ställde mina i en kartong i källarförrådet
nästan samma sak eller-inte... 
lite för varmt kanske och sen glömde jag av dem
 och tog fram dem först i slutet av maj;) 
Såg att de redan blommade hos flera andra bloggerskor...oops de såg
ganska medtagna ut kan jag erkänna;) 
nåväl jag klippte ner dem och vattande dem 
och ställde ut dem.
Sen har bara bladen visat sig och jag har 
varit så ledsen över att jag hade misskött dem så.
Jag funderade på att köpa nya, 
men så titta nu då- hur många knoppar 
och blommor som helst ju!!!!!!!!!

Det var dagens bekännelse det....
Kram
Johanna

17 kommentarer:

  1. Imponerande! Det är lustigt, jag är inte heller den största pelargonfanset....men din var ju enormt fin!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Kan bara säga att du är inte ensam om den bekännelsen, fast det kanske var tio år sedan jag gjorde min! Jag har övervintrat mina i många år nu, fast i år har de inte tagit sig så bra än!
    Din var verkligen vacker! Nej nu måste jag och köpa näring!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Wow!! Och så fina!

    Trevlig helg,
    kram Catta

    SvaraRadera
  4. Ja så fina de blev .. Så ska man ju göra .. Fast har aldrig provat det själv ...kram jeanette

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul att lyckas! "krukan" de står i är underbar! Hade gärna ägt en själv:)

    Ha en toppenfredag kära du:)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Bara så himla underbara bilder.Kul att du lyckas med dina pellisar.Ha en mysig fredag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Inte illa, jag har avverkat en sisådär 6-7 st i år!

    kram

    SvaraRadera
  8. Hos mig har den blivit en sån stor favorit att jag börjat samla på olika sorter.
    Men förr tyckte jag att det var en tant-blomma...
    Det tycker jag förstås inte nu=))

    Kram och fin helg/Hannis

    SvaraRadera
  9. Du ser vilken tacksam blomma pelargon är,
    kan nästan behandlas hur som helst:)

    Din ser ju helt bedårande ut och speciellt tillsammans med kitteln!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  10. Man kan väl få ändra sig ;)

    Tycker också pelargonen är så tacksam och lättskött.

    Kitteln är underbar!

    Kram och ha en fin helg

    Lotta

    SvaraRadera
  11. Tantvarning;) hihi nä då jag har också ändrat uppfattning;) Så fina bilder. Kram Lisa

    SvaraRadera
  12. Så fina och de passar ju så bra i den rostiga kitteln!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Fantastiskt, att de klarade sej och nu blommar så fint! Jag har också satsat på vita pelargoner i år, men köper nya från år till år. Kanske ska testa och övervintra dem i garaget (=kolsvart och nätt och jämt frostfritt...)//kram maria

    SvaraRadera
  14. Hihi, jag gillade inte heller pelargoner förut. Men jag har insett vad bra de klara sig över vintern och visst är de ganska fina! Nu har jag en hel drös!

    SvaraRadera
  15. Visst är de överlevare pelargonerna.Älskar de vita mot det rostiga
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  16. Jag förstår precis, har också just börjat gilla pelargoner :)

    SvaraRadera
  17. Du lyckades ju, blommorna är helt ljuvliga!

    SvaraRadera