onsdag, augusti 08, 2012

Sanningen

Att träffa läkare och kurator tar på krafterna, 
det var många ord och fakta att ta in, 
jag spände upp öronen
 och försökte fånga in allt och försökte förstå, 
efteråt kände jag mig helt slut.... 
Vi fick grundliga obduktionssvar på vår dotter,
 och fick möjlighet att ställa många frågor, men ändå kvarstår
 de stora frågorna som vi aldrig kan få svar på
 varför detta hände? med största sannolikhet 
var det ett syndromfel,
 men man kunde inte exakt säga vilket, 
troligtvis var det inte något genetiskt fel, 
så att jag och min man behöver utredas.
Visst kan det vara skönt att veta att vi gjorde
 rätt beslut som avbröt graviditeten,
men självklart river detta upp våra fortfarande
 väldigt sköra sår.....
Och av kuratorn fick jag höra den bistra sanningen
jag mår inte bra och måste ta bättre hand om mig,
jag kör på i ett för hårt tempo och måste varva ner....
Så nu ska jag försöka göra som hon sa, 
och vara mer snäll mot mig själv!
Kram
Johanna

25 kommentarer:

  1. Ta hand om dig, det är viktigt!! Någon sa till mig en gång
    -Ingen kan lova dig en morgondag.

    Det sved när jag hörde det men det är sant och jag försöker och leva så bra jag kan. Men misslyckas allt för ofta, men jag försöker och jag hoppas du kommer göra det med.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Oj vad du är stark som orkar berätta allt detta. Håller med, du ska ta hand om dig själv och så kommer det att bli bra så småningom. Hoppet är det sista som lämnar oss människor har jag hört. Ta det lugnt och tänk på dig själv. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Ta hand om dig själv!
    Varm kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Vad jobbigt detta måste vara för er! Ta nu hand om dig bättre och jobba inte för mycket!

    Styrkekram:)

    SvaraRadera
  5. Har följt din blogg precis sen det hemska hände och jag måste säga att du verkar vara en otroligt stark person, för att du orkar dela med dej av det. Jag tror inte jag skulle fixa det. Jag känner dej inte men alla behöver ju ta hand om sej, så gör det. Jag önskar dej/er allt gott.
    Kram
    Nickan

    SvaraRadera
  6. Kjære Johanna.
    Ja, nå må du inderlig gjøre som legen sier!
    Ta godt vare på deg selv, vennen <3
    Klem

    SvaraRadera
  7. Många stora kramar till dig vännen min!

    SvaraRadera
  8. Ta det lugnt och ta hand om dig själv.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  9. Hej fina du!
    Försök ta in vad kuratorn säger
    Så att du kan ta hand om dig själv.
    Allt har sin tid.
    kram

    SvaraRadera
  10. Åh, vad tungt... Skickar en massa tankar till dig och mannen din.
    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  11. Ta hand om dig gumman! Jag har oxå lätt för att köra på för hårt och det är så dumt, man har (kanske) bara ett liv.

    Styrkekramar till dig! Längtar att träffa dig.

    SvaraRadera
  12. håller med föregående talare..

    ta det lugnt och låt saker och ting bli som det blir.. Att jobba igenom en sorg är inte vägen ut.. Som jag skrev igår du har bara ett liv.. Kära medmänniska..

    Kram fr Elisabeth i vännäsby

    SvaraRadera
  13. Bara tråkiga måste läkare då, hoppas jag..fy, så jobbigt för er.
    Tänker på dig!

    kramkram

    SvaraRadera
  14. Kramar och tankar till dig! Hur trist och jobbigt det än kan vara så är det nog bra att lyssna på läkarna och kuratorn och försöka varva ner lite och smälta allt.

    SvaraRadera
  15. Kram! Jag kan bara instämma med alla talare ovan, ta hand om dig och ta det lugnt! Fokusera på det med bestående värden och tänk på dig själv, vad du vill och hur du mår!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  16. Att vara snäll mot sig själv är så viktigt. Jag känner verkligen med dig! Ingen lätt bit du har att tampas med.
    Sköt om dig.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  17. Åh så tungt för Er - försök nu ta vara
    på dig själv lite bättre, rejält SNÄLL ska du vara:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  18. Åh så tungt för Er - försök nu ta vara
    på dig själv lite bättre, rejält SNÄLL ska du vara:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  19. Min fina vän, du måste vara rädd om dig lova att lyssna på din egen kropp nu!!!! Sov och ät väl. Kram Lisa

    SvaraRadera
  20. Åh jag förstår att det måste varit svårt, men kanske ändå skönt i det hela att ha fått ett avslut.

    Tänker på er!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  21. <3<3<3 kramar Sofia

    SvaraRadera
  22. Ja det stämmer säkert.Du skulle behöva varva ner lite. Det är inte bra att jobba så mycketTa hand om varandra,och ha det bra. Kram svärmor,

    SvaraRadera
  23. Ta hand om varandra/Kramas

    SvaraRadera