fredag, maj 09, 2014

Vårt kök

Temat hos Fabriken är kök, en stark favorit i vårt kök
är vår gamla linnesoffa, ett av alla mina blocketfynd.
Den är såå mjuk och skön att krypa upp i.
Och den har väldigt många vackra detaljer...
Senaste tillskottet i matdelen är en begie matta, som ramade in
matdelen fint och gav en mer ombonad känsla.
Ljuskronan hjälper till att skapa myskvällar här hemma,
och den tidigare svarta hyllan, gör sig mycket bättre i sin nya skrud- vit! 
Här samlas vackra saker ihop med kokböcker.
Pallen här nedanför började jag skrapa färgen på för att måla om den, 
men så kom det gröna fram och jag gillade det och låt den vara.
De små facken ovanför köksbänken är fyllda med te- samlare som jag är;)
Det gamla slagbordet som har fungerat både som skrivbord och arbetsbord 
tidigare passar fint där som ett rejält matbord, och har numera
fått sig en vit underdel.
Jag trivs här!
Här ser ni de andra köksbidragen.
Kram

8 kommentarer:

  1. Vilket fint kök, jag kan förstå att du trivs där. Drömmer själv om en soffa i köket och din ser dessutom bekväm ut.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt besök, vilken läcker soffa.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Så härligt kök du har ;).....soffan var ju pricken över i:et...jättefin!
    Trevlig helg Bia

    SvaraRadera
  4. Den där soffan, är så otroligt fin! Förut när jag bodde i hus, så hade vi en soffa. Brukade ligga i den och läsa, skönaste njutningen med en kopp kaffe bredvid. Mycket annat fint också hos dej och mattan binder samman det hela och kan förstå vad fint det måste vara med ljusen tända över bordet

    Kram och ha en fin helg. // Lissen

    SvaraRadera
  5. Förstår att du trivs i ditt fina kök! Så mysigt och vackert.

    Trevlig Helg! KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Förstår bra det att du trivs med ditt fina kök och soffan är väldigt fin! Bra när ni har rum och inte måste börja tänka på flytt nu när ni har ett litet knytte att lägga kraft och energi på, och vackert belägen är ju ert hem också!

    SvaraRadera
  7. Ja...så fint du har det! Där ser man att det verkligen måste få växa fram, ta sin tid....
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. ~ Riktigt vackert ~
    /Kram fina du!

    SvaraRadera