lördag, november 03, 2012

Skogskyrkogården

En tradition jag om min har är att varje år åka tillsammans till
Skogskyrkogården på Allahelgona, det är så fridfullt, att gå där 
bland alla tusentals vackra brinnande ljus, som folk har tänt för att 
hedra sina nära och kära som de tänker på lite extra en dag som denna.
Måste visa er ett par mobilbilder.
Några hade ställt ett par ljus uppe i ett träd- fint...
Nere vid de vackra kapellen finns det en liten damm,
ikväll var det alldeles spegelblankt så man kunde se kapellet speglas.
Hoppas ni haft en fin Allahelgonadag.
Kram
Johanna

16 kommentarer:

  1. Ja, den här dagen är det verkligen fint på kyrkogårdarna. Jag har också varit en sväng, men på förmiddagen. //kram maria

    SvaraRadera
  2. Det är en vacker dag idag. Så fint med alla ljus som lyser på kyrkogårdarna och man vet att alla ljus som står där är av samma anledning. Man vill tänka, minnas och hedra någon man förlorat.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Håg vad fint stor kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Ikväll åkte vi hem från Öland och passerade många kyrkogårdar som pyntats med ljus, mycket vackert.
    Kram Anna - Mitt hus på landet

    SvaraRadera
  5. Jag hör till de som tycker det är lite skrämmande :( Men såå fint Hjärta/Kram tjejjen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla har vi olika känsla, men det är fint om det används på rätt sätt med tid för eftertänksamhet. Kram

      Radera
  6. Jag tycker att det är så vackert. Nästan magiskt vackert....

    SvaraRadera
  7. Så fint Johanna, extra nära denna dag! Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Fina bilder, och visst är det en fin tradition vi har, det känns bra med lite eftertänksamhet.

    Varm kram

    SvaraRadera