torsdag, november 29, 2012

Foto tips

Kan jag tyvärr inte bidra med på särskilt hög nivå;)
Älskar att fota, och har länge använt en vanlig kompaktkamera som jag
haft med på resor runt om i världen och 
tagit ganska bra bilder med. 
För ett tag sen köpte jag en systemkamera, 
eftersom jag så gärna vill utöka mina kunskaper
och ge er läsare ännu bättre bilder, men tji fick jag....
Jo alltså kameran är det inget fel på, 
och inte iden heller- men mig, eller åtminstone tiden.
 När jag jobbar som jag gör nu, så är det alltid mörkt när jag
är hemma- vilket INTE är en bra förutsättning 
för att få till bra foton;)
Hahaha ja sen så pluggar jag ju oxå när jag väl är hemma, 
så ja tiden är nog min värsta fiende.
För att ta bra foton, måste man ha tiden och ljuset med sig,
och som ni ser så är det inget vidare ljus här inte......
och något adventspynt har inte heller kommit upp
för här står tiden stilla;)

Men för att få grymma fototips så kika in hos Fabriken.
Kram
Johanna

14 kommentarer:

  1. Men du har såååååå fint hemma hos dig,vännen...
    Sätter mig en stund & njuter/Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Det känns ganska juligt och vintrigt hos dig ändå, med skinn, grenar och ljusslinga. Fint!

    SvaraRadera
  3. Vilken myshörna. Underbart! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Men åh, vad mysigt det ser ut!! Vilken gossoffa!

    SvaraRadera
  5. Tycker att bilden på ditt vardagsrum är jättefint, det ser jättemysigt ut!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Fint vardagsrum!
    Jag har också nyligen blivit med kompaktkamera! Roligt att lära sig anytt1

    SvaraRadera
  7. Kortet är jättebra och det ser så mysigt och skönt ut oxå.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. Så mysigt du har det. Inget fel på kortet! Kram Ester

    SvaraRadera
  9. Nej, tycker en del anstränger sig lite väl mycket... Viktigare med innehållet i bloggen. Din bild är jättefint.
    Tycker det blir jobbigt när det blir mer en foto tävling än en underhållande blogg.
    Mina bästa kort tar jag med iphonen!?!!!! Yes. Finns såå många roliga foto appar. Enkelt som sjutton än krångliga kameror.
    Kram på dig
    Eva

    SvaraRadera
  10. Härliga ljusbollar i hörnet.....och bordet gillar jag ...är det betong överst ??
    Ha en fin kväll!!
    God natt !!
    Kramen

    SvaraRadera
  11. Vad fint du har hemma. Snyggt och hemtrevligt!!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vad mysigt det ser ut! Skandal att jag aldrig varit hemma hos er sen ni flyttade! Saknar dig! Kram

    SvaraRadera
  13. Jag känner så väl igen det där med tiden och ljuset. Tänk om dygnet hade fler timmar, helst ljusa då, så mycket kul man skulle hinna med.
    Dessutom tycker jag det ser ut som du har det jättemysigt hemma!

    SvaraRadera