fredag, november 02, 2012

ATELJÉ

En atalje`,ett arbetsrum eller pysselrum, kalla det vad du vill
 men ett kreativt rum där man kan gå lös och ha
möjlighet att låta fantasin flöda. Och där det finns plats,
så att man inte varje gång behöver plocka undan 
om man ska göra något annat.
Jag vill ha plats för att kunna fixa med 
smycken- pärlor och silverlera, måla/teckna,
kanske skriva ut foton och hantera dem, och plats
 för att skriva och jobba vid datorn.
Det är en dröm det- men går det på 7 kvadrat?? 
det är det jag för söker lösa just nu,
 återkomer med hur det gick så småningom
- det kommer nog ta ett tag;)
Men jag har en idee......
Ett arbetsrum som är kreativt är 
konstnärinnan Tenka Gammelgaard`s
Helt UNDERBART!!!!
Hennes kreativa sida hittar ni här.
Önskar er en toppen fredag!
Kram
Johanna

22 kommentarer:

  1. Jag har ju precis blivit klar med mitt arbetsrum som knappt är 7 kvm! Så visst går det med lite fantasi!
    Kram helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då det är klart det går, vill bara ha det på ett visst sätt- och det är frågan om det går;)

      Radera
  2. Snyggt, vilken dröm! Håller du också på med silverlera? Visst är det roligt?! Det ska bli roligt att se hur rummet blir sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja silverlera är ju superroligt att jobba med;)

      Radera
  3. Det är klart att det går...det kan bli riktigt mysigt:)
    Jag har nyligen gjort en liten bloggplats i ett större rum, det är så mysigt att sitta där o blogga
    o småpyssla...sen har jag en liten cd sterio där också...om jag vill lyssnar jag på musik samtidigt.
    Det är ett gäst rum kan man väl säga...men jag sitter mest vid det lilla bordet i det stora rummet,fniss.
    Ha en härlig fredag!
    Kram Bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja allt går;) Musik är härligt att ha i bakgrunden.....Kram

      Radera
  4. WOW vilken yta...men visst tror jag du kan få till det på dina 7 kvm, du är ju så duktig att få till det praktiskt och trevligt i ditt hem:)

    Ha en fin fredag!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Helt ljuvliga bilder!! Ha en trevlig helg, kram jessica:)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag drömmer också om ett alldeles eget pysselrum, ska bli kul att se vad du har klurat ut.
    Ha en bra fredagkväll.
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh det kommer nog ta ett bra tag...man vi får se;)

      Radera
  7. Wow vilka hääärliga bilder!!! Bara älskar den häftiga lampan i taket, gah... Trevligt med ett eget pysselrum:)))

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  8. Här får man nöja sig med en gillestuga ganska mörk...
    Tur man har en super atelje på jobbet.
    Ha de gott!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  9. Ett pysselrum är något som ligger högt på min önskelista men det får nog vänta tills barnen flyttat hemifrån (sa jag att min yngsta är 1½) då vi bor väldigt litet. Men drömma går ju. =)

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder! Vilket rum! Vi har ett litet arbetsrum på 7-8 m2 men jag är inte där mycket men skönt när man håller på med något och bara kan lämna det...
    Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Fina bilder, Vilket rum!
    Lampan är otrolig!

    Ha en bra dag

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  12. Har precis flyttat till större, där jag/vi har ett arbetspysselsybiblioteksrum... Inte ens hälften så snyggt och inspirerande som bilderna här ovanför! (Men snart kanske...:)
    Hittade hit från mintekopp. Hej:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi välkommen hit;) härligt det låter med ett arbetspysselsybiblioteksrum;) Kram

      Radera