måndag, december 05, 2011

Julmust de lyx

Min man är helt galen i julmust, 
så gissa om han blev glad
när han hittade en hemsida som heter 
I kväll ska vi testa den nya julmusten
 från Nygårda som heter "Vintage Oak"
denna är lagrad under sex månader
 på bourbonfat av ek och säljs endast på Systembolaget. 
Det sägs att den ska ha den karakteristisk julmustsmak,
 men även en välbalanserad och sofistikerad 
ton av bourbonfat av ek i både doft och smak.
Den finns bara på 75 cl glasflaska,
och den är riktigt snygg...
Återkommer med vad vi tyckte i morgon.
Kram
Johanna

14 kommentarer:

  1. Åh vad det skall bli spännande att höra..hur det smakade!!!
    Tack för dina kommentarer hos mej..!!! Blir såå glad!!
    Ha en fortsatt mysig kväll!!! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Den här ser god ut. Julmust är inget jag dricker så där mycket av...men måste ha ett eller två glas varje jul i alla fall. Då måste det vara Apotekarnas julmust. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej vännen. Mums, hihi. Den vill jag höra vad ni tyckte om!
    Kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  4. Å här är en till som är helt galen i julmust! : ) Skulle nästan, bara nästan hoppa över kaffet på morgonen och istället dricka julmust ; ) Får vi höra hur den smakade sedan då..

    SvaraRadera
  5. Jag har smakat den och den får högt betyg av mig eftersom den inte är lika söt som vanlig, kul med nya sorter!:) Hoppas ni tycker om den lika mycket!!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej. Vilken härlig och inspirerande blogg.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Julmust sååå gott ... Kram Karina

    SvaraRadera
  8. Hade verkligen ingen aning om att det fanns specialvarianter på must. Kul, det vill jag också prova. Älskar nämligen också julmust. Något av det bästa med julen tycker jag. :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  9. Spännande! Jag älskar julmust. Förr höll jag på traditionen att INTE dricka julmust förän på julafton men numera kan jag inte vänta!

    Väntar med spänning på vad ni tyckte om muste!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Oj, det visste jag inte att det fanns! Något för min man med!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så spännande. Ska bli kul att se vad ni tyckte.
    ha det bra :)

    SvaraRadera
  12. Jag gillar också julmust, vanlig läsk dricker jag aldrig men just julmust är en must have till julmaten :-))

    Underbar Davidstjärna i förra inlägget, jag har också funderat på att göra en egen, få se om jag får tid till det denna julen.

    Ha det gott. Kram Paula

    SvaraRadera
  13. Här är en till som är superförtjust i julmust,
    så i morgon blir det alltså systemet.

    Tack för tipset - aldrig hört talas om //Åsa

    SvaraRadera
  14. Lagrad juslmust, va häftigt och spännade! Ska bli spännade att höra vad ni tyckte, snygga flaskor att ställa på bordet också, i stället för en pet-flaska=) mari.

    SvaraRadera